Puig Gros de Bendinat per Sa Coma de Sa Font de S'Ermita i Sa Coma de s'Arc

Photo ofPuig Gros de Bendinat per Sa Coma de Sa Font de S'Ermita i Sa Coma de s'Arc Photo ofPuig Gros de Bendinat per Sa Coma de Sa Font de S'Ermita i Sa Coma de s'Arc Photo ofPuig Gros de Bendinat per Sa Coma de Sa Font de S'Ermita i Sa Coma de s'Arc

May 12, 2022
May 2022

near Sant Agustí, Baleares (España)

Caminada relativament senzilla i molt gratificant per les vistes a la part superior, una esplèndida balconada tant a Palma com també a part de la costa de Calvià, pujant pel Camí de Sa Coma de Sa Font de s'Ermita, lloc que visitarem en deteniment per l'espectacular de la ingenyeria hidràulica trobada, mina alta de doble arc i un aljub, per arribar a la part superior i assolir el vèrtex geodèsic del Puig de Bendinat i cim.
Davallarem per un camí que discorre entre S'Agre d'en Massip i Sa Coma de s'Arc (topònims que veim a la topografia del visor del "IDE Infraestructura datos espaciales" de l'Ajuntament de Calvià) de nou en direcció al cementiri de Sa Vileta on observarem a distància una seria de cavitats a les parets que envolten el camí que anirem fent, fins a arribar de nou abaix on tancarem el cercle.

NOTA: Queda prohibida la difusió i utilització d'aquest com qualsevol altre itinerari de "tencunsomierasolivar" amb finalitats comercials i d'ambit lucratiu sense autorització. La creacio d'aquest com altres itineraris és purament per fins altruistes i gratuits.

PictographCave Altitude 886 ft

Veim al fons una cova a la paret

Després de pujar una forta pendent des d'on hem deixat es cotxo giram 90 graus a la dreta

Trobam un rotl.lo de sitja abans d'arribar a s'aljub de sa Font de s'Ermita

PictographIntersection Altitude 672 ft

Continum per la dreta

Intersecció

Arribam al camí que puja de la zona del Castell de Bendinat, continuam breument per la dreta

Deixam Camí per l'esquerra

Per aquest punt anirem directament al cim. Trobarem restes de pedres al nostra pas, antigament tot allò era aprofitat per el conreu.

Restes de paret

Puig Gros de Bendinat

Trobam al cim el vèrtex geodèsic del Puig Gros de Bendinat construit el 1 d'Agost de 1984 Aquest punt fou per primera vegada visitat per la realització del mapa de 1869 "Descripción Geodesica de las Islas Baleares" del Coronel de Ingenieros Carlos Ibañez de Ibero, els mes de Juliol de 1866 segons les observacions descrites al libre de 1871 "Descripció geodèsica de las Islas Baleares".

Continuam per la dreta per anar a cercar el Camí de Sa Coma de s'Arc

Intersecció

Agafam el camí de l'esquerra

PictographCave Altitude 1,208 ft

Trobam a la paret una nova cavitat

Forn de guix

Continuam per l'esquerra

PictographFountain Altitude 0 ft

Aljub de Sa Font de s'Ermita

Trobam aquí l'aljub de Sa Font de s'Ermita, forma part de la cadena de dipòsit que trobam al sistema hidràulic que donava aigua al Castell de Bendinat. Podem llegir a la pàgina de Fonts de Mallorca el següent: "..aljub a nivell del sòl. A partir d'aquí surt una canal de teula vista (en trams increïblement ben conservada) que va pel llom d'una paret fins a un altra i gran aljub en el mateix camí d'accés, a uns 160 m. de la font, pujant pel camí a la dreta. La canal continua en fort pendent fins a un interessant aqüeducte que avui travessa el lateral del camp de golf. La canal, aquí ja desapareguda, creuaria l'autopista fins a l'enorme aljub (més de 30 metres de llarg) ja dins del Castell de Bendinat."

Font de s'Ermita

Lletgim a la pàgina de Fonts de Mallorca el següent: "..mina molt alta, té uns 5 metres i la profunditat creiem que és d'uns 15 o 20 metres, ja que l'aigua de la base ens ha impedit arribar al fons. Té forma ovalada amb el sòl pla, és de pedra en sec per tot menys a baix. Té unes bigues horitzontals de reforç per a les parets, motivat segurament per la seva gran alçada. Al fons de sa galeria hi ha una paret modificada on acaba aquesta gran mina i aquí comença una altra mina molt més petita (uns 0,60 x 1,40) de secció rectangular i que sembla girar a l'esquerra.."

PictographIntersection Altitude 0 ft

Intersecció

Agafam camí de l'esquerra per ana a sa font de s'Ermita

Continuam per l'esquerra

PictographRuins Altitude 0 ft

Ruines

Trobam una antiga caseta en ruines

PictographCave Altitude 0 ft

Veim una cova que passa per davall del camí per on caminam