Font d'Horta (Parc del Foix) - L'Arboç. 050216,

Photo ofFont d'Horta (Parc del Foix) - L'Arboç. 050216, Photo ofFont d'Horta (Parc del Foix) - L'Arboç. 050216, Photo ofFont d'Horta (Parc del Foix) - L'Arboç. 050216,

February 5, 2016
February 2016

•   4.5 2 Reviews

near L'Arboç, Catalunya (España)

Font d'Horta (Parc del Foix) - L'Arboç. 050216

Itinerari circular per anar a la Font d'Horta amb sortida des de l'Arboç.

El sender entre el waypoint 2 i waypoint 3 es una mica perdedor per lo qual es pot millorar si a la cruilla del waypoint 2 s'agafa el sender de l'esquerra que arriba a Sant Semison.

Al bell mig del Parc Natural del Foix hi trobem la Font d'Horta. Aquesta font pertany a Clariana (Castellet i la Gornal). Es tracta d'una font de broc on hi acostuma rajar aigua durant tot l'any, encara que ara, degut a la sequera, està seca. Això sí, si hi aneu, es millor que faci pocs dies que hi hagi hagut pluges podreu gaudir d'un cabal d'aigua considerable.

La zona de la font d'Horta gaudeix de la vegetació típica de ribera: alzinars, plàtans i pollancres. La font està coberta per les capçades d’alzines que fan ombra i ajuden a que hi hagi humitat constant. Hi ha un sotabosc molt ric amb arbusts com el lligabosc, l’aritjol i el galzeran.

El Parc del Foix és un parc natural de 2.900 hectàrees repartides entre els municipis de Castellet i la Gornal i de Santa Margarida i els Monjos.

Té una gran diversitat d'ambients ecològics, per la seva condició d'ecosistema humit dins un context de terres de secà. La flora i la fauna responen a aquesta dicotomia, de manera que hi coincideixen ecosistemes de ribera, de pantà, de rieres i de boscos. Dins el seu territori hi ha dos atractius arquitectònics de primer ordre: els castells de Castellet i de Penyafort.

Quant a la morfologia, el territori del Parc del Foix pertany al massís del Garraf i es configura com una àrea muntanyosa i boscosa de transició entre la plana penedesenca interior i la plana litoral.

PictographIntersection Altitude 635 ft

M. D. de Montserrat de Clariana

• Photo of Oscar Upegui
    Oscar Upegui Dec 14, 2017

Otra ruta mas que merece buenas valoraciones para destacarle aun mas.

• Photo of Josep Mª Dalmau
    Josep Mª Dalmau Dec 14, 2017

Gracias Oscar por comentar y valorar esta ruta.

• vila9 Jul 5, 2020

Vam fer la ruta amb la variant que dius des del waypoint2. En aquest punt vam seguir recte fins enllaçar amb una pista que quan la trobes pots anar tant a la dreta com a l'esquerra. Si vas a la dreta arribes de seguida a una font amb una barbacoa i una taula. És millor anar a l'esquerra però tant si vas a la dreta com a l'esquerra arribes al camí d'accés a Sant Semison. Si has anat a l'esquerra quan arribes al camí de Sant Semison vas amunt, a la dreta, i de seguida trobes una bifurcació que surt a l'esquerra. Aquesta bifurcació passa a tocar del mas de Sant Semison que queda lleugerament enlairat a la teva dreta. Si no agafes aquesta última bifurcació el camí et porta directament a Sant Semison on no es pot accedir doncs és privat. Interessant tota la ruta en una zona poc concorreguda i que és obvi coneixes molt bé.