FONT DE PASSAVETS-TURO DE L´HOME-AGUDES-FONT DE PASSAVETS-MAIG 2013

Photo ofFONT DE PASSAVETS-TURO DE L´HOME-AGUDES-FONT DE PASSAVETS-MAIG 2013 Photo ofFONT DE PASSAVETS-TURO DE L´HOME-AGUDES-FONT DE PASSAVETS-MAIG 2013 Photo ofFONT DE PASSAVETS-TURO DE L´HOME-AGUDES-FONT DE PASSAVETS-MAIG 2013

one day 4 hours 41 minutes
2092
May 5, 2013
May 2013

near El Poble Nou, Catalunya (España)

Recomanat per fer dos cims sense massa dificultat.
Avui penjo per primer cop un ruta al wikilok, i no tinc massa clar el nou GPS, així doncs disculpeu les molèsties.
Es tracta d'un cap de setmana complet on varem fer una volta per entrenar els nostres fills anant al Coll de Samola desde Santa Fe. Una ruta molt solitaria amb molta fulla a terra, i una mica perdedora.
Després a la tarda varem fer la volta al llac de Santa Fe, veient la roca en forma d´elefant i varem reposar calories a la llar de foc que tenen al restaurant.
Varem dormir al cotxe al parking que hi ha molt a prop de Sesferreres, un lloc perfecte per a Campers al fons sota d'un arbre.
La ruta forta la varem fer el dia següent, on varem deixar el cotxe al parking de la Font de Passavets.
Després de la font abundant, pugem un camí sempre ample i monóton on cal xerrar per distreure al nens perque no es creuin.
Passat un parell de pous, un de vell i un de nou sortim a un mirador que us recomanem per menjar quelcom, ja que Dalt del Turó de l'Home segur que estarà a tope de gent.
Després de fer CIM, hi ha la part divertida de la carena fins a les Agudes. Us recomanem dinar després de fer el cim de les Agudes al coll on caldrà desviar-se cap al camí de retorn passant per un camí amb bastanta pendent fins la Font de Briançon.
Seguidament el camí segueix baixant obrintse una mica a l'esquerra per no tenir tanta pendent i va a parar a l'altre costat del riu on es troba la Font de Passavets.
Sortida recomanada per valorar la magnitud del Montseny. Ideal per inicair als nens a la Alta muntanya. Nosaltres hem anat amb els nostres de 5.5 i 7 anys, estem molt satisfets.
Us hi animeu?

A 100 metres del parquing, molta aigua abundant i potable.

PictographLake Altitude 5,005 ft

PictographLake Altitude 5,027 ft

Cim molt poblat de gent amb vistes molt bones a Matagalls, i a la costa catalana. Hi ha una casa i unes antenes molt aprop.

Normalment la gent va pel camí de l'esquerra i torna pel de la dreta. Clarament visible els dies que no hi ha boira.

Zona molt divertida amb nens, vistes molt espectaculars als dos costats. Pantà de Santa Fe a l'esquerra, i Matagallas a la dreta.

TARTERA

PictographTree Altitude 5,391 ft

Lloc amb gespa per descansar.

Cim accessible per totes les edads.

Desviament cap a Font de Briançon.

DESVIO ESQ

Aquí el nostre fill i jo mateix varem caure en un basal d'aigua que era amagat entre les fulles. Recomanem roba de recanvi.

PictographRiver Altitude 4,585 ft

Sovint seca, o amb poca aigua.

PictographRiver Altitude 4,022 ft

De divertit pas, en cas d'aigua abundant

VOLTA CIRCULAR

Parking a 5 minuts de Santa Fe.

• Photo of Oriol Queraltó
    Oriol Queraltó May 6, 2013

Lamento les dades de Km.temps i desnivell indicades aquí.
    No controlo el GPS i he penjat dos dies de GPS desde Barcelona.
    El que si que està perfecte és el recorregut adient per a nens.
    Veure i valorar segons cada família.
    Que tingueu un bon cap de setmana!:-)