Font de Passavets-Les Agudes-Turó de l'Home-Font de Passavets.

Photo ofFont de Passavets-Les Agudes-Turó de l'Home-Font de Passavets. Photo ofFont de Passavets-Les Agudes-Turó de l'Home-Font de Passavets. Photo ofFont de Passavets-Les Agudes-Turó de l'Home-Font de Passavets.

December 12, 2016
December 2016

•   4.8 7 Reviews

near Santa Fe del Montseny, Catalunya (España)

Ruta que transcorre sempre seguint les indicacions del PR, no te pèrdua. Aquest és un itinerari per gaudir en qualsevol època de l'any, podem omplir els bidons en alguna de les seves fonts. Igualment podem gaudir del paisatge en qualsevol estació. Les vistes des de els cims ens permeten divisar una bona part de Catalunya. Les pistes i corriols per on transita no tenen cap mena de dificultat.

Tot i que el PR surt de Santa Fe, nosaltres sortim des de l'aparcament que tenim a la font de Passavets. Ens dirigim a la font i de seguida trobem les indicacions que ens fan creuar el rierol de Passavets i enfilar de dret amunt per un corriol. Anem pujant sense treva pel bell mig de la fageda, en el nostre cas és una catifa de fulles, els arbres estan ben pelats i el sol evita que passem fred. Creuem el Sot de la Font del Porrassar i el Sot del Mal Pas per arribar a la Font de Briançó. Pot ser un bon lloc per parar a fer l'entrepà, vora una canya d'aigua que raja a dojo, en uns bancs fets de pedra.

Sortim de la font i el corriol comença a pujar fort tot fent un revolt cap a la dreta, pel mig d'un pedregar. De seguida trobem una pista molt millor, fins trobar un corriol que s'enfila de dret fins a la collada de Sesagudes. En aquest punt hi ha molt transit de persones que venen i van del Turó de l'home a les Agudes. Prenem el camí cap a la dreta des d'on ja divisem el cim de Les Agudes, només ens queda pujar pel pedregar fins arribar al cim.

Des del cim gaudim de molt bones vistes, hi trobem la placa amb les dades corresponents i un interessant rellotge de sol, també hi trobem una creu amb banderoles i un pessebre. I a més a més també hi ha un parell de cabres fent la guitza tot buscant els entrepans del excursionistes. Després de les fotos de rigor, desfem el camí de pujada fins la collada de Sesagudes, on prenem els senyals del GR, que ens portaran a creuar vora la carena, el coll de Sacarbassa i el Serrat dels Pous fins el coll de Sesbasses. Ja només queda enfilar de dret la pista que tenim al davant fins a l'antiga estació meteorològica i d'aquí al cim del Turó de l'Home.

Des d'aquest punt gaudim de vistes més properes al litoral, amb el Montnegre i el Corredor en primer terme, i si abans no em fet els entrepans, aquest és un bon lloc per seure una estona i gaudir del paisatge mentre ens els mengem. Sortim per la part oposada d'on venim, cap a la nova estació meteorològica, fins trobar el Coll Pregon. En aquest punt trobem de nou els senyals grocs i blancs del PR, prenem el corriol que de seguida s'endinsa per la fageda. La baixada tampoc te pèrdua, anirem trobant els senyals en cada punt que pot presentar confusió. Baixant a ma esquerra trobem encerclat amb tanques de fusta, el Pou del Comte, més endavant trobem un altre pou però sense bona conservació. La pista baixa tot fent ziga-zagues pel mig de la fageda gran, fins arribar a l'antiga carbonera, on prenem la pista vora el riu de Passavets i arribem de nou al punt de sortida.

Punt de sortida

Hi trobem un petit aparcament.

Font de Briançó

Bona font i bon lloc per fer l'entrepà.

Cim de Les Agudes

Bones vistes des d'aquest punt.

Turó de l'Home

Cim des d'on contemplar bones vistes a les serralades del litoral.

Font de Passavets.

Font que raja en abundància.

• Photo of ANBIKE
    ANBIKE Dec 14, 2016

Molt bona excursió, ho hem passat molt bé!

• Photo of gabi navarro
    gabi navarro Nov 16, 2017

Avui he fet aquesta excursió, molt recomanable entre setmana, no hi ha ningú!!! Esmorzant, fent fotos i badant la he fet en 3'10 hores. I no corro!! Gràcies joanbtt per compartir-la.

joanbtt Nov 19, 2017

Gracies pel comentari, has escollit una bona època per fer-la Gabi.

• Aridvg Jan 14, 2018

La ruta estuvo genial, y eso que nos pilló niebla y nieve, pero las indicaciones estaban muy bien puestas y con wikilok fue aún más fácil.

• Penejoma Mar 16, 2018

Hice la ruta desde Santa Fe y es un paseo muy recomendable

joanbtt Mar 20, 2018

fantastico paranoicocreations, gracias por la valoración.

Gracias por la valoración Penejoma.

• Photo of Carles Buyreu
    Carles Buyreu Aug 9, 2020

Ruta fantàstica! Moltes gràcies!

• Photo of tomas91
    tomas91 Aug 17, 2020

Buenísima ruta y explicaciones. La he disfrutado mucho. Haría hincapié en llevar un calzado adecuado. Gracias por compartirla. Todo ha ido genial.

joanbtt Sep 1, 2020

Gracias por el comentario y valoración Tomas

Agraït de la valoració Carles!

• Photo of Paco_64
    Paco_64 Oct 11, 2021

Preciosa ruta, muy bien señalizada, gracias por tus indicaciones Joan.