Font de l’Olla Balmes de l’Espluga

February 13, 2021
February 2021

near Rellinars, Catalunya (España)

Matinal per la serra de l’Obac dins el parc natural de Sant Llorenç del Munt

No podem aparcar a l’Alzina del Salari, doncs es terme de Mura (Bages) i hem de recular per aparcar vora la font de L’Olla. Tenim confinament comarcal.
Engeguem per un corriol que puja per l’esquerra, darrera la font. Passem el torrent. Son camins poc transitats, trobem una pista que seguim una estona fent una ampla llaçada. Altre cop per corriols poc marcats, amb intuïció i sort arribem al Coll de Tres Creus.
Deixem la pista que va cap a coll de Boix i prenem direccio la Porquerissa.
Ja es veu el nostre objectiu, el turo de la Espluga. Passem sota la font de la Pola i ja veiem els Castellots de Tanca o Quarto de Reixa. Els voregem i seguim endavant. Hem de vigilar en un lloc obert i agafar el corriol a la dreta. Si seguim sempre la direccio arribem a l’Espluga.
Avui pugem dalt el turó, molt bones vistes cap el nord; la carena de la Fosca amb el Cadi al darrera. Manresa al NW. El cami Ral al Sud.
Baixem i passem una bona estona vora les Balmes, al sol.
Tornem pel mateix cami, fent drecera en la baixada fins l’aparcament vora la carretera de Terrassa a Coll d’Estenalles.
Excursió fàcil pel desnivell i longitut. Moderada pr la dificultat d'orientacio i corriols poc marcats.

Font de L’Olla

A prop de la carretera. Antigament hi pujava molta gent a buscar aigua, pero rajava mes. Anem amunt i aviat travessem el torrent.

Corriol

Hem fent un bon passeig per pista i ara amunt pel bosc

Amunt

Un altra intersecció, sempre amunt

Coll de les 3 creus

Important cruilla, el l’eix sud/nord de la serra Obac. Camins al Castellsapera i cap a l’Espluga. La pista puja de l’Alzina del Salari.

El Turó de l'Espluga es un petit turo, sembla una bola de roca. Es facil pujar-hi

PictographCave Altitude 2,302 ft

Balmes de l’Espluga

Balmes obrades, antigament habitades i refugi de ramats

Enllaç del camí amb la pista que puja de l¡aparcament de l'Alzina del Salari.

Trencall amunt

No l'hem agafat a la pujada, fent una llaçada per pista. Bona opció per adreçar camí, passant per un tros de conglomerat sense marques.

Corriol costerut que puja des la carretera BV-1221 , a la dreta un tros abans de la font de l'Olla.

Improvisat . Una mica abans de la font de l'Olla, venint de Terrassa. Hi caben 4 o 5 autos. Una mica més amunt , a la dreta n'hi ha un altre de marcat.