← Part of Jávea - pěšky

Font de la Mata - Tossal de Moro - Cim Serrellars 11/17/18

Photo ofFont de la Mata - Tossal de Moro - Cim Serrellars 11/17/18 Photo ofFont de la Mata - Tossal de Moro - Cim Serrellars 11/17/18 Photo ofFont de la Mata - Tossal de Moro - Cim Serrellars 11/17/18

May 13, 2019
November 2018

near Boterías, Valencia (España)

Krásný výlet v pohoří nad Gata de Gorgos a protože jsme byli sportovně naladěni, vystoupali jsme hned na dva vrcholy. Nejdříve jsme se stavili u Font de la Mata. Je tu pozůstatek vodního systému pro zavlažování, který vybudovali Arabové. Nejreprezentativnějším znamením, které dává tomuto místu jméno, jsou dva gigantické stromy Pistacia lentiscus – kataíánsky Mata staré 600 až 800 roků, které rostou mezi skalami nad zdrojem vody. Jsou pravděpodobně nejstarší a nejokázalejší na celém Pyrenejském poloostrově. Nedaleko je hned vedle Casa del Xaparrundos, což je starý statek z 19. století, kde se sušily hrozinky, které se následně rozvážely do světa z přístavu Dénia. Pak jsme vystoupili na Vřesovou horu Tossal de Moro (391 m) a Cim Serrellars (432 m). Sestoupili jsme tentokrát prudkou cestou k Corral de Borrell a dál do Gata. Ještě byl trošku dramatický závěr, když jsme sešli
z cesty a řeku Gorgos překonávali po úzké protipovodňové hrázi.