Folgueroles-Salt de la Minyona 2017

April 2, 2017
April 2017

near Folgueroles, Catalunya (España)

Altituds [segons mapa ICGC; segons GPS]: Inici, km 8 [606; 656]. Gorg dels Llitons [635; 694]. Sant Llorenç del Munt [810; 861]. Sobre túnel[770; 805]. Salt de la Minyona [850; 897]. Els Munts [862; 908]. Capella amb una roca de teulada [635; 689]. Pont del Vent [562; 617].

maifemcim.cat
Itinerari: Folgueroles – Salt de la Minyona
Inici al km 8, a la vora dreta de la carretera (N-141d, Folgueroles-Vilanova de Sau), on trobarem una pista ampla (senyal a Sant Llorenç). El camí creua la riera de Tavèrnoles, una lleugera pujada per arribar al Pont de les Bruixes, sota del qual s'amaga el Gorg dels Llitons.

Poc després del pont de les Bruixes seguirem a la dreta la pista que s'enfila fort, cap a Sant Llorenç. Al final de la pujada arribarem a una nova pista, trobarem un nou pal senyalitzador i senyals del GR -2. Girarem a la dreta, i en poc més de 5 minuts serem al Castell de Sant Llorenç del Munt o de Planeses, de propietat privada.

Tornarem enrere fins a la pista principal, seguint els senyals del GR-2 fins a coll Pedrís, a l’esquerra ens queda el Puig dels Jueus (820 m), al qual es pot accedir fent una curta grimpada.

Des del camí continuarem baixant fins el Coll Sameda, al cap de poc deixarem la pista que enllaça amb la carretera de Folgueroles a Vilanova de Sau, i agafarem a la nostra esquerra, un sender costerut, anirem seguint els senyals del GR-2.

El camí travessa una zona de gresos vermells, veurem a la nostra dreta sobre la cinglera, la silueta del Mirador, i la carretera que porta al Pantà de Sau, estarem situats per sobre del túnel de la Mina de Sau. Continuarem pel camí fins a enllaçar amb una pista a la dreta. A uns 550 m a la dreta, un sender ens aproparà al Mirador del Salt de la Minyona. A continuació ens acostarem a les antenes del cim dels Munts (864 m).

De retorn, seguirem la pista ampla que ressegueix la carretera a certa alçada, al final (a uns 4 km) arribem al Pont del Vent ja a la carretera (N-141d, Folgueroles-Vilanova de Sau), pugem per la carretera fins l’Inici al km 8.