Floris V-pad Woerden - Schoonhoven

January 26, 2018
January 2018

near Woerden, Utrecht (Nederland)

Op 26 januari 2018 liep ik van Woerden naar Schoonhoven. Om 5:15 van huis met de auto naar Schoonhoven veer gereden en van daar bus 497 van 6:00 uur naar Gouda waar ik om 6:33 aangekomen ben. Vervolgens de sprinter van 6:49 naar Woerden, waar ik om 7:01 ben aangekomen. Ik liep deze keer niet alleen in het donker, maar ook nog in de mist die pas rond 11:00 uur opgetrokken was. Omdat het eerste stuk door de oude binnenstad van Woerden ging en vervolgens via een lang fietspad naar de A12, liep ik met behulp van straatverlichting redelijk comfortabel. Na de A12 liep ik lange tijd aan de westkant van de lange Linschoten, een bochtig riviertje naar Oudewater, in de mist en op sommige plaatsen op een glibberig pad. Via Oudewater liep ik naar Hekendorp, waarbij ik een deel van de geplande route links liet om niet constant te lopen glibberen. In Hekendorp stak ik de Hollandse IJssel over en liep ik weer langdurig over glibberpaden tot ik bij het riviertje de Vlist aan kwam. Aan de oostzijde van de Vlist liep ik tot Schoonhoven en bij het veer stapte ik in mijn auto en reed naar huis.