Flaburon Mt, Laista-Pazota 1914m ( Φλάμπουρο Παζότα )

Photo ofFlaburon Mt, Laista-Pazota 1914m ( Φλάμπουρο Παζότα ) Photo ofFlaburon Mt, Laista-Pazota 1914m ( Φλάμπουρο Παζότα ) Photo ofFlaburon Mt, Laista-Pazota 1914m ( Φλάμπουρο Παζότα )

September 3, 2016
June 2016

near Láista, Epirus (Greece)

Φλάμπουρο Όρος, Λάϊστα - Παζότα 1914μ

Ένα άγνωστο βουνό. Ανάβαση από το χωριό Λάΐστα ( υψ.1020μ. ). Ακολουθώντας χωματόδρομο που διέρχεται δάσους, η διαδρομή προσεγγίζει την βάση της κορυφής σε υψ. 1620μ έχοντας καλυψει το μεγαλύτερο μέρος της απόστασης. Από το σημείο αυτό συνεχίζει επί μονοπάτιού μέχρι την ψηλότερη κορυφή του όρους, με την ονομασία Παζότα και υψόμετρο 1914μ.

For text in english please scroll down.

Περιγραφή:
Ξεκινάμε από τον άνω οικισμό του χωριού Λάΐστα. Στο χωριό φτάνει άσφαλτος ( που όμως σε σημεία χρειάζεται προσοχή ). Στοχεύουμε χαρακτηριστική κορυφή στα βόρειο-δυτικά του χωριού, όπου φτάνει χωματόδρομος και υπάρχουν εγκατεστημένες κεραίες. Ανεβαίνοντας για αυτή την κορυφή συντομεύουμε τις στροφές του δρόμου.

Από την κορυφή αυτή ακολουθούμε πλέον πιστά τον χωματόδρομο. Στην διασταύρωση που συναντάμε 1,2 χλμ μετά, επιλέγουμε την δεξιά απόληξη. Ο δρόμος διέρχεται συνεχώς όμορφου δάσους και είναι εξαιρετικά βατός. Ουσιαστικά τραβερσάρει την νότια πλευρά της κορυφογραμμής του βουνού, κερδίζοντας σταδιακά ύψος μέχρι διασέλου που διαχωρίζει την κορυφογραμμή, σε υψόμετρο 1620 μέτρων.

Το διάσελο χαρακτηρίζεται από όμορφο οροπέδιο, ενώ στην νότια απόληξη του ο δρόμος διακλαδώνεται. Επιλέγουμε την αριστερή διακλάδωση και συνεχίζοντας για 100μ, συναντούμε στα δεξιά μας τρακτερόδρομο που ανηφορίζει στο δάσος. Τον ακολουθούμε και λίγα μέτρα παραπάνω εξελίσσεται σε κτηνοτροφικό μονοπάτι. Σε υψόμετρο 1750 μέτρων περίπου, το δάσος αραιώνει και το μονοπάτι συνεχίζει παράλληλα με την κορυφογραμμή και με ανατολική κατεύθυνση. Προσπερνώντας προκορυφή σύντομα καταλήγουμε στην κορυφή όπου και υψομετρικός στύλος της ΓΥΣ.

Η επιστροφή πραγματοποιείται από την ίδια χάραξη. Παρά την απόσταση, ο βατός δρόμος συμβάλει στην σύντομη διάνυση της απόστασης μέταξύ του χωριού και του διασέλου. Στην διαδρομή συναντήθηκαν ρυάκια αλλά όχι πηγή.

Απόσταση 18.1 χλμ
Υψομετρική + 1170μ

Γρηγόρης Τζομάκας

A hike up to the highest peak of Flaburon Mt, a mountain obscured by nearby mountains like Smolikas, Vasilitsa and the Valia Calda peaks.

From Laista village head for the antennas on a small peak at NW. From there, follow the dirt road and on the first crossroad turn right. The road continues traversing the mt from the south, gaining altitude gradually passing through coniferous forest. At 7.4 km from start you reach a col with plain fields. Head opposite on the field at E and then take the road heading north for 100m. On your right hand side you should be able to see a small road climbing up to the forest. Follow it and soon it will evolve in a trail that heads E and then north in the forest reaching the ridge. Head E on the ridge line and passing a lesser peak with a rock formation you will be able to reach the highest peak Pazota at 1914m. marked with a concrete small pillar. Get back to the village following the same route. The rd between the col and the village helps to cover the distance quickly. No spring found in the route, only small creeks.

Additional information can be found on the waypoints and photos text.

18.1 km distance
+ 1170m positive altitude gain

Gregory Tzomakas

Col / Plane

Το διάσελο στα 1620μ. Επιλέγουμε τον δρόμο που περιτριγυρίζει το οροπέδιο στα ανατολικά. Τον ακολουθούμε για 100μ μέχρι τρακτερόδρομου στα δεξιά μας. The Col at 1620m

Photo ofDirt rd in very good condition throughout Photo ofDirt rd in very good condition throughout Photo ofDirt rd in very good condition throughout

Dirt rd in very good condition throughout

O εξαιρετικά βατός χωματόδρομος τουλάχιστον όπως συναντήθηκε τον Ιούνιο 2016. The dirt road.

PictographSummit Altitude 0 ft

Flaburon summit Pazota 1914m

Η ψηλότερη κορυφή του βουνού με την ονομασία Παζότα, όμορφη θέα. Υψομετρικός στύλος ΓΥΣ. Πυκνή βλάστηση την περιβάλλει. The highest peak of Flaburon mt at 1914m. Nice view to quite a few mountains of Epirus Region.

Sheepfold

Στάνη, ύπαρξη ελεύθερων κύνων. Sheepfold, beware of loose dogs