Photo ofFırat Yolu: Malatya-Arapgir-Roma Yolu-Peri-Göz-Eskişehir Vadisi Eski Arapgir Rotası Photo ofFırat Yolu: Malatya-Arapgir-Roma Yolu-Peri-Göz-Eskişehir Vadisi Eski Arapgir Rotası Photo ofFırat Yolu: Malatya-Arapgir-Roma Yolu-Peri-Göz-Eskişehir Vadisi Eski Arapgir Rotası

September 6, 2021
September 2021

near Gözeli, Malatya (Türkiye)

Rotanın Yürüyüşe Uygun Tarih Aralıkları:
İlkbahar aylarında; 15 Nisan- Haziran
Sonbahar aylarında; Eylül- Kasım
Kış yürüyüşü için kayma ve düşme riski vardır. Yağış olduğunda risk artar ve kış yürüyüşü önerilmez.

Ulaşım:
Arapgir’den çıktıktan sonra, Divriği-Sivas yoluna girilir. Roma yolunun sırtında Vijna- Kuyulan köyü yolundan sapılarak rota başlangıcına gelinir. Kuyulan Karababa çeşmesinin üst kısımdan Roma yoluna girilerek çeşmeye varılır. Asfalt yol atlanarak traktör yoluna girilir. Solda bulunan ahırların önünden geçilerek sağdaki patikadan devam edilir. Arapgir kavşağından rota başlangıcına araç yolu 11.5 km sürer.

Tel:
Turkcel çekiyor. Diğer şebekeler yer yer çekmekte.

Rotayı Yürütebilecek Yerel Rehber:
Aliekber Ovacık Tel: 0531 2249211
Tuba Aris Tel: 0534 5613340

En Yakın Sağlık Kuruluşu:
Arapgir Devlet Hastanesi

Su Kaynağı:
Peri, Göz, Eskişehir vadisinde su kaynağı var.

Rota Hakkında:
Rota Roma yolundan başlar, Peri gözesinden başlayan dere yatağından devam eder, vadi içerisinde iniş yapılır. Göze suyunun orada rota istenirse tamamlanabilir. Eskişehir Vadisi’ne devam edilerek tam günlük rotadır.
Roma yolu ile başlayan rota roma yolundaki taş merdivenlerin inilmesi ile tarihsel bir giriş oluşturur. Patika düzgün ve güzeldir. Yer yer taşlık, yer yer kayalık oluşumlardan geçilir. Peri mevkiine kadar ağaç yoktur ve açık alanda yürünür. Peri mevkiinden sonra kanyon duvarları arasında geçiş başlar. Dere geçişi taşlık, kayalık, kumul zeminden oluşur. Patikanın silindiği alanlarda çarşak alan geçişi vardır. Bilekli bot ve baton kullanılması önemlidir. Keyifli, bol çiçekli, dağlık kırmızı- gri kayalar, mağaralar içerir. Doğal yaşam devam ettiği için fauna ve flora çok zengindir. Nisan-Mayıs ayında sudan geçiş içerir ve rota zorluk derecesi artar ve sudan geçiş için sandalet kullanılabilir. Haziran ayından itibaren derede az su olduğu için geçiş rahattır.