Fırat Yolu: Malatya-Arapgir-Kayaarası Kanyonu

Photo ofFırat Yolu: Malatya-Arapgir-Kayaarası Kanyonu Photo ofFırat Yolu: Malatya-Arapgir-Kayaarası Kanyonu Photo ofFırat Yolu: Malatya-Arapgir-Kayaarası Kanyonu

September 6, 2021
September 2021

near Sekisu, Malatya (Türkiye)

Rotanın Yürüyüşe Uygun Tarih Aralıkları:
İlkbahar aylarında; Nisan- Mayıs
Sonbahar aylarında; Eylül ortası- Ekim
Mayıs-Eylül aralığı çok kalabalıktır. Kamp ve piknikçiler çok kalabalıktır. Mevsimsel olarak derede su seviyesi düşük olacağı için yürüyüş çok keyifli olacaktır.
Kış geçişi için; su seviyesi çok yüksek olduğu için uygun değildir. Fakat üst patikadan kış için git gel yapılabilir.

Ulaşım:
Arapgir’den çıktıktan sonra, ana yoldan sola dönülerek meydan köprüsüne varılır. Araçtan inilerek faaliyete başlanır. Başladığı yerde rota biter. Git-Gel rotadır.

Rotayı Yürütebilecek Yerel Rehber:
Aliekber Ovacık Tel: 0531 2249211
Tuba Aris Tel: 0534 5613340

Tel:
Türkcell çekiyor. Diğer şebekeler yer yer çekmekte.

En Yakın Sağlık Kuruluşu:
Arapgir Devlet Hastanesi

Rota Hakkında:
Rota patikadan başlayıp, yer yer su geçişi, yan geçiş, kısa çarşak geçişi yapılmaktadır. Kanyon görselliği ile etkileyici olup güzel bir rotadır. Bitki örtüsü çeşitliliği zengindir.
Sandalet, su geçişi uygun olan tarihlerde dere yürüyüşü yapılabilir. Su geçirmez çanta yanınızda bulunması önerilir. Yüzmek isteyenler için yüzme malzemelerinizin yanınızda olmasını öneririz. Yan geçiş ve kısa çarşak geçişler içerdiği için bilekli bot ve baton önerilir. Suyun az olduğu tarihlerde rota gps datasında gösterildiği gibi ring rota su içinden yürünerek yapılabilir. Suyun yüksek olduğu tarihlerde patikadan git gel yapılması önerilir.

Kayaarası Kanyonu'na giriş kamp alanından başlamakta. Yürümeye başladıktan sonra Garipler Meyhanesi denilen alandan geçerek sağdaki patikaya girilir. Patika devam edildiğinde öküz mağarası denilen mağaranın önünden geçilir. Çerme mevkiine inilir. Kanyon suyundan geçilerek kavaklık mevkiine varılır. Sulama kanalından devam edilir ve Çınar Pınarı mevkiinde (Amirin çeşmesi) mola verilir ve geri dönüşe geçilir. Toplamda 12 kez sağlı sollu dere geçişi yapılır. Rotanın çıkışına yakın sağ tarafta bulunan kilise kalıntısının önünde bulunan çeşme varıdır.

Su Kaynağı:
Tarihi kilise olduğu düşünülen bölge de çeşme vardır. Rotanın tam orta noktasında Çınar Pınarı mevkii hem çeşme hem de yemek yiyebileceğiniz piknik masası bulunmaktadır.

Kayaarası Başlangıç-Bitiş-Tabela

Rotada 12 adet dere geçişi bulunmaktadır. Nisan Mayıs ayında su seviyesi yüksek olduğu için can yeleği giyilmesi önerilmektedir.Haziran ortası ve temmuz ayları dere geçişi rahattır.

Kayaarası Dere1

Kayaarası Dere2

PictographDead-end street Altitude 3,156 ft

Kayaarası Dönüş Noktası ve Çeşme

Bu noktada dinlenmek için piknik masası ve Çınar Pınarı çeşmesi bulunmaktadır. Geri Dönüş yapılacak noktadır.