FINESTRES, PUIGSALLANÇA I TURÓ DE SANT JORDI

Photo ofFINESTRES, PUIGSALLANÇA I TURÓ DE SANT JORDI Photo ofFINESTRES, PUIGSALLANÇA I TURÓ DE SANT JORDI Photo ofFINESTRES, PUIGSALLANÇA I TURÓ DE SANT JORDI

February 21, 2016
February 2016

near Sant Martí, Catalunya (España)

Per aquesta sortida hem utilitzat dos vehicles: un l'hem deixat al pàrquing de Can Xel i amb l'altre anem fins al Santuari dels Arcs, passat Santa Pau, on comencem a caminar direcció del Santuari de Finestres.
Primer per asfalt i després de El Carrer, per pista de terra, les marques grogues ens porten pel mig d'una bonica fageda fins a una altre pista, amb el rètol "El Clascar" (de fet la casa del Clascar era una mica més enllà, a l'esquerra i només queden unes pedres que quasi no es veuen).
Anem uns 200 metres a la dreta fins que les senyals ens fan deixar la pista i enfilar-nos ràpidament fins arribar a l'Oratori de Finestres. Seguim i en 5 minuts som al Santuari de Finestres. Precioses vistes.
Tornem enrera, passem altre cop per l'oratori i baixem fins l'encreuament on hi ha rètols de direccions. Prenem el camí de l'esquerra que ens porta a passar pel Forat de l'Ovella primer, després arribem a tocar del cingle i trobem un preciós mirador i tot seguit, fem el cim del Puigsallança. Les vistes són esplèndides.
Ara el camí baixa ràpidament fins un collet on hi trobem una pedra vertical que conserva alguna inscripció. Seguim recte fins el Faig Rodó. Reculem fins la pedra i girem a l'esquerra seguint un bonic camí que ens porta fins la Collada del Grau des d'on ja divisem el nostre següent objectiu: el Turó de Sant Jordi.
Travessem la plana i seguim marques grogues. Aquí un petit problema: Pel mapa de l'Alpina-Garrotxa Zona Volcànica, al capdevall de la Collada del Grau, surt un camí que ressegueix el cingle i puja fins a Sant Jordi. Malgrat està marcat al mapa, nosaltres no l'hem pogut trobar. En canvi, està marcada amb senyals grogues la pista que finalment hem seguit fins arribar a una bifurcació en un collet hi hem agafat una pista (que les marques grogues assenyalen "X"), a la dreta, que ens ha portat directament (cinc minuts), al cim, on hem pogut constatar que no hi arriba cap camí pel costat que el mapa ho indica.
En canvi, a partir del cim, sí que surt un camí que segueix el cingle i és un preciós balcó sobre la zona volcànica. Si algú vol veure bé els volcans, que hi vagi perquè val la pena.
El camí ens porta altre cop a la pista que havíem deixat per pujar al cim, a tocar del Coll Ciuró. A partir d'aquí seguim la pista fins el Coll de Les Set Carreteres on prenem la pista de terra que surt a la nostre dreta fins arribar al coll del Pla d'Aiats. Ara la pista baixa ràpidament fins a Font Pobra i després de passar pel Collet de Bassols, arribem al Pla de Sacot passant per davant d'un "monument" a Sant Isidro per la carretera que ens portarà fins al pàrquing de Can Xel on tenim un dels nostres vehicles.