Fındıkpınarı - Arslanköy

August 26, 2021
August 2021

near Fındıkpınarı, Mersin (Türkiye)

Fındıkpınarı - Arslanköy

PictographInformation point Altitude 4,181 ft

Aslanköy ve Tepeköy arasındaki asfaltyol Aslanköyün çıkışında bu toprak yol ayrımından güzergah başlıyor

PictographInformation point Altitude 4,262 ft

PictographInformation point Altitude 4,577 ft

Yol burda çatallanıyor sol taraftan ana toprak yolu devam ediyorsunuz.

Bu kısma kadar meyilli fazla bir yokuş çıktığınız için soluklanabileceğiniz bir yer

Burda takip ettiğiniz yol devam ediyor aynı zamanda orman içine bir patika yolda ilerde aynı yolla birleşmek üzere ayrılıyor ben orman içindeki patikayı tercih ettim.

Orman patikası taşlık ve yokuş bir yol ama çok uzun sürmüyor ve bence görmeye değer

PictographInformation point Altitude 5,042 ft

Bu kısımda yol ayrımı var siz direk ilerliyorsunuz az ilerde hayvan çadırları var. Çok sayıda köpekte burada bulunuyor. Girişte seslenirseniz sahipleri rahat geçmeniz için size yardımcı olacaklardır.

İçilip içilmediğini bilmiyorum ama soğuk bir su

Daha önceden bir geçiş noktası olması lazım ama ben o kısmı kaçırdım kısa bir süre sonra bu yol ayrımına geldim. Bu yol ayrımının sol tarafı sizi galiba Tepeköy götürüyor. Sağ taraf ise Fındıkpınarı - Aslanköy asfaltyoluna çıkarıyor. Sağ taraftan gidiyoruz

Dinlenebileceğiniz alanlar

Fındıkpınarı Aslanköy asfaltyol ayrımı. Buradan sonra asfalttan ilerlemek zorunda kalıyorsunuz

Soğuk ve içilebilir. Bu kısımda sonra ise ağaçların çok seyrek olduğu asfalt yıldan gitmek zorunda kaldığınız keyifsiz bir yol oluyor.

İçilip içilmediğini bilmiyorum

PictographReligious site Altitude 4,606 ft

Aslanköy - şaymana - çatak üçyolu

PictographBus stop Altitude 4,532 ft

• Photo of Xaçerêk
    Xaçerêk Aug 26, 2021

Mersin Tepeköy otobüsüne binip Fındıkpınarı çıkışında inebilirsiniz. (Otobüs ücret kabul etmiyor ya kent kart veya tek kullanımlık kartlarla gidebilirsiniz.) Buradan asfalt yıldan ayrılıp ilk etapta dik bir yokuş olan toprak stabilize yola giriyorsunuz bu yolu takip ormanın içinde yürüyüşünüze devam ediyorsunuz. Ara ara hayvan barınakları ara ara bahçeler için yapılmış ev ve barınaklarla karşılaşıyorsunuz. Yolun bu kısmı hem görsel hemde yürüyüş açısından çok keyifli arada 3 tane çeşme ile karşılaştım ilk olan akmıyordu. Burada değinmem gereken hayvan barınaklarına yaklaşırken sahiplerine seslenmeniz ben çünkü doğal olarak köepekler bulunuyor. Ben iki noktada karşılaştım. Birincisi sıkıntı çıkarmadı. İkincisindeyse av köpekleride dahil olmak üzere birçok köpek vardı girişte hayvanlarla ilgilenen kadın çok sağolsun benimle bu kısmı yürüyerek sıkıntısız geçmeme ve yukarda yörüklerin hayvan barınağına yaklaşırken dikkatli olmamı (köpekler açısından) tembihledi fakat ben orada herhangi bir köpekle karşılaşmadım. Bu yol sürekli yukarıya meyilli yaklaşık 11 km kadar sürdü ve doğa severler için harika bir güzergah olduğunu düşünüyorum. Burada yokun ikinci kısmı başlıyor fındıkpınarı ve aslanköy arasındaki asfalt yol bu yol dahil olduğunuz noktadan sonra asfalt yolu takip etmek zorunda kalıyorsunuz. Yol bir kısmı yukarıya diğer kısmı ise aşağıya doğru çok dik fakat yol saplı sollu ağaçlarla dolu ve bu da ueterince keyif veriyor. Yokun üçüncü kısmı ise ağaçların seyrekleşip bittiği noktadan aslanköye kadar olan kısmı ise sırf eziyet sabah başşadıysan öğlen vakitlerinde bu kısma ulaşıyorsunuz ve etrafta pek ağaç yol yeni dökülmüş mıcır asfalt. Bu kısmın tek iyi yanı yokun aşağı meyilli