(Filband to hasin bon peak)فیل بند به قله حصین بن

Photo of(Filband to hasin bon peak)فیل بند به قله حصین بن Photo of(Filband to hasin bon peak)فیل بند به قله حصین بن Photo of(Filband to hasin bon peak)فیل بند به قله حصین بن

August 2, 2014

near Fīlband, Māzandarān (Iran)

پس از شب مانی در تکیه شرق فیل بند ( که دارای مسافر خانه ای می باشد) ، ساعت 7 صبح حر کت را آغاز می کنیم.مسیر در ابتدا جاده ای خاکی است که تنها عبور ماشینهای شاسی بلند از آن امکان پذیر است. پس از مدتی ودر میانه جاده خاکی، گله ای از سگ ها که تعدادشان حدود ده قلاده بود به سراغمان آمدند و اگر جمعمان کم تعداد بود براحتی اجازه عبور به ما نمی دادند. به هر حال از روی گردنه که عبور کنیم و جاده خاکی را که ادامه دهیم ، در انتهای جاده چشمه ای وجود دارد( ارتفاع 2620 متری). آبی به سر رو زده وباز هم ارتفاع می گیریم . از میان دروازه ای چوبی که تنها راه عبور از سیم خاردارهای موجود است عبور کرده و پاکوب را ادامه می دهیم تا به چشمه دوم می رسیم( ارتفاع 2750 متری)، چشمه ای که آبشخور گله های گوسفند پر شمار اطراف نیز هست. آشنایی با آقای امیر کاظمی که گله داری مهمان نواز است سبب میشود که صبحانه را در گوسفند سرا یی که چند صد متربالاترقرار دارد( ارتفاع 2900متری) و در کلبه ایشان صرف کنیم. نان و پنیر محلی و چای داغ و البته نان شیر مالهای شهری ما صبحانه ای خاص را رقم میزند. پس از میهمان نوازی گرم اقای کاظمی و حدود 10:30 دقیقه است که دوباره پای در مسیر می گذاریم. مسیر بدون پاکوب که ما را به خط الراس می رساند. از آنجا باید روی خط الراس مسیر را ادامه داد تا به قله 3264 متری حصین بن رسید. ساعت 12 است که پس از حدود 10 کیلومتر کوه پیمایی به قله رسیدیم و ناظر ابر هایی بودیم که با فاصله بسیار زیر پای ما قرار داشتند....

دروازه چوبی

گوسفند سرا( کلبه های گله داران)