FGC19 (São Filipe (Bila) - Praia de N. Sra. de Encarnação - São Filipe (Bila))

October 20, 2022
September 2022

near Monte Tabor (Republic of Cabo Verde)

PT
Há muito para visitar em São Filipe e existem roteiros para todos os gostos. Este percurso é uma introdução a tudo o que pode descobrir nesta cidade. O FGC19 inicia na igreja matriz de Nossa Senhora da Conceição, no centro histórico de São Filipe, e segue pelo mercado municipal, até à Praça do Presídio. Pelo caminho preste atenção aos magníficos sobrados (antigas casas senhoriais) e casarios coloridos que caracterizam São Filipe. Junto à Praça do Presídio pode visitar a Casa das Bandeiras, que dá a conhecer o ritual da Bandeira. Na praça, o percurso segue pela rampa que desce até à Praia de Fonte Bila, com um extenso areal que vai acompanhando a cidade assente no topo da arriba. O percurso continua para sul ao longo da praia até à casa Tortuga, na Praia de Nossa Senhora de Encarnação. De seguida, o percurso continua por uma longa subida até à entrada da cidade. Já na zona urbana pode visitar o cemitério, o Fortim Carlota, o Museu Municipal e a Casa da Memória.

EN
There is a lot to visit in São Filipe and there are itineraries for everyone. This trail is an introduction to everything you may discover in this city. The FGC19 initiates in the main church of Nossa Senhora da Conceição, in the city centre of São Filipe, and then it follows through the municipal market up to the Presídio square. On the way pay attention to the magnificent sobrados (old manor houses) and the coloured houses that characterize São Filipe. Next to the Presídio Square you can visit the Bandeira’s House, which explains the Bandeira’s ritual. On the square the trail moves through the ramp that descends to the Fonte Bila Beach, whith a huge sand extension that accompanies the city on the top of the cliff. The trail moves south by the beach up to the Tortuga House, on the Beach of Nossa Senhora de Encarnação. Then, there is long climb up to the entrance of the city. Inside the urban area, we recommend you visit the cemetery, the Fortim Carlota, the Municipal Museum and the Memory House.