Fenêtre de Ferret

58 minutes
July 31, 2023
July 2023

near Colle Di Gran San Bernardo, Valle d’Aosta (Italia)

Excursió espectacular per alta muntanya, des de la carretera que puja al Col du Grand Saint-Bernard fins a la Fenêtre de Ferret (2698 m), a la frontera amb Suïssa. El camí és curt però exigent i està molt ben indicat. Les vistes des de dalt són espectaculars.

L'inici de la ruta es troba a la carretera SS27, passada la formatgeria de Lo Baou i just abans d'entrar al túnel que condueix al coll. En aquest punt trobem aparcament a tots dos costats de la carretera.

El camí comença pujant per un corriol poc marcat fins a trobar el sender que baixa des del Col du Grand Saint-Bernard (senyalitzat en groc). Agafem aquest camí a l'esquerra i, després de travessar una tartera i un parell de rius, arribem al camí que puja des de la formatgeria. Prenem aquest camí amunt i resseguim el riu fins a una intersecció, on ens desviem a la dreta seguint la indicació de l'itinerari 13A. A partir d'aquí el camí és molt evident fins al coll.

La Fenêtre de Ferret (2698 m) és un coll de muntanya que fa frontera amb el cantó suís de Valais. Les vistes des d'aquest punt són espectaculars; podem observar els llacs de Fenêtre i el massís del Montblanc, on destaca el Mont Dolent (3823 m) que marca la frontera entre Itàlia, França i Suïssa. Des de dalt es pot continuar l'excursió fins als llacs, situats a uns 2500 m.

La tornada es fa pel mateix camí, vigilant a no baixar fins a Lo Baou i agafar el camí de l'esquerra en direcció al coll. Després de l'itinerari és recomanable pujar fins al Lac du Grand Saint-Bernard.