L'Olleria - Moixent ( Embalse del Bosquet)

Photo ofL'Olleria - Moixent ( Embalse del Bosquet) Photo ofL'Olleria - Moixent ( Embalse del Bosquet) Photo ofL'Olleria - Moixent ( Embalse del Bosquet)

April 28, 2024
April 2024

near L'Olleria, Valencia (España)

Trekking que inicie desde la Ermita de L'Olleria.
No recomanable en època de molta calor ja que tenim poca ombra.
Es fonamental tenir bona condició física i portar gps.
Comencem pasant per la Gaveta, aplegem al parking vell de L'Olleria i després en adentrem en la Serra Grossa seguint la senda del Portalet.
Seguim el sender senyalitzat fins a aplegar al tallafocs de Aielo.
Després pasar pel costat d'un camp d'arbres frutals ens adentrem cap al Barranc de la Llobera, el sender es molt difús i parcialment ocult per la vegetació ( portem pantaló llag),es nota que està poc transitat i no té ninguna marca de senyalització, estem atents ja que anirem combinant sender I Barranc, necessari gps, lo únic bo d'aquesta zona són les vistes.
Del Barranc de la Llobera pasem al Barranc de la Fos
En el km 14 deixem el barranc i trenquem cap a dreta buscat el sender ,visitarem la Font de la Gotja ,amb un xicotet xorret d'aigua , però que amb paciència podem omplir la botella, després pase per la Font d'Espanya ( sense aigua).
Agafaren un sender al esquerre que ens eleva en la muntanya per aplegar a l'ermita de Vallada.
Allí tenim un bar i una font on recarregar aigua.
Agafe un sender a prop de la piscina seguint les indicacions que posen Penyo - Castell, serà el sender més pesat del recorregut fins a aplegar a les antenes de Moixent.
Visite breument la Cova de Patés, a partir d'ahi tot sera baixar, pasarem per la senda de vertigo ( sense vertigo), una senda amb bones vistes de Moixent i el seu entorn.
En desvie cap al embalse del bosquet i així finalitze el dia

Trekking que inicio desde la Ermita de L'Olleria.
No recomendable en época de mucho calor ya que tenemos poca sombra.
Es fundamental tener buena condición física y llevar gps.
Empezamos pasando por la Gaveta, llegamos al parking viejo de L'Olleria y después entramos en la Serra Grossa siguiendo la senda del Portalet.
Seguimos el sendero señalizado hasta llegar al cortafuegos de Aielo.
Después pasar junto a un campo de árboles frutales nos adentramos en el Barranco de la Llobera, el sendero es muy difuso y parcialmente oculto por la vegetación (llevar pantalón lago), se nota que está poco transitado y no tiene ninguna marca de señalización, estemos atentos ya que iremos combinando sendero y barranco, necesario gps, lo único bueno de esta zona son las vistas.
Del Barranco de la Llobera pasamos al Barranco de la Fos
En el km 14 dejamos el barranco y giramos hacia derecha buscando el sendero, visitaremos la Fuente de la Gotja, con un pequeño chorrito de agua, pero que con paciencia podemos llenar la botella, después pasaremos por la Fuente de España (sin agua).
Cogemos un sendero a la izquierda que nos eleva en la montaña para llegar a la ermita de Vallada.
Allí tenemos un bar y una fuente en la que recargar agua.
Tomo un sendero cerca de la piscina siguiendo las indicaciones que ponen Penyo - Castell, será el sendero más pesado del recorrido hasta llegar a las antenas de Moixent.
Visito brevemente la Cueva de Patés, a partir de ahí todo será bajar, pasaremos por la senda de vertigo (sin vertigo), una senda con buenas vistas de Moixent y su entorno.
Me desvío hacia el embalse del Bosquet así finalizo el día .

PictographReligious site Altitude 964 ft

PictographFountain Altitude 761 ft

PictographFountain Altitude 995 ft

PictographInformation point Altitude 1,400 ft

A l'esquerra

PictographCave Altitude 933 ft

PictographPhoto Altitude 797 ft

Deixem el barranc I pugem cap a la dreta pel sender