Favara - Cova de la Galera - Caseta del Guarda

Photo ofFavara - Cova de la Galera - Caseta del Guarda Photo ofFavara - Cova de la Galera - Caseta del Guarda Photo ofFavara - Cova de la Galera - Caseta del Guarda

October 7, 2018
October 2018

near Llano de Gorra, Valencia (España)

Interessant ruta senderista circular per Favara.
Eixim de les escoles al carrer Isabel II on hi ha un cartell indicador, a un 100 metres travessem el túnel de l'autopista A-7 i trobem un nou cartell indicador amb diferents opcions per a pujar a la muntanya. Elegim anar a l'esquerre per la que anomenen senda fosca.
Després de caminar poc més de 100 metres per vora el tal·lus de l'autopista quan el camí asfaltat gira a la dreta trobem un nou pal indicador. Prenen la senda que remunta per l'esquerre i en 500 metres ens porta a la part de dalt de les piscines municipals, on trobem un nou pal senyalitzador que puja cap a l'esquerre per una senda per mig de la pineda fins aplegar a la lloma de la muntanya amb bones vistes del poble.
Ara la senda cresteja durant un bon tros i comença a baixar cap al barranc de la Font on trobem la Cova dels Mismos, continuem per esta banda de la muntanya fins aplegar a un coll on tronem a la part del Barranc del poble, Ací trobem un gran molló d'obra que delimita la propietat, vorejant els horts de tarongers, tornem a la senda que ens porta a les ruïnes d'un antic forn de calç.
Comencem a remuntar cap al coll del Fenollar on ens trobem la senda que a la dreta baixa al Barranc de l'Infern, pel qual anem a transitar, conforme guanyem altura tenim molt bones vistes del poble i Cullera al fons.
Després de remuntar 250 metres, ja en la cota 400, la senda s'aplana i passem per vora la part alta del Barranc de la Sima i arribem al Pla de les Simetes.
Al costat dels primers pins ix una senda a la dreta que remunta la lloma i ens porta a la Cova de la Galera, camí que farem al tornar. Ací abans hi havia un pla indicador que s'ha perdut.
Ara el nostre primer objectiu el tenim al davant la Caseta del Guarda o l'ouet, travessem el pla i comencem a pujar, quant arriben dalt de la lloma seguim per la senda de la dreta que remunta la muntanya fina a cim 529 metres on esta la caseta blanca en forma d'iglú, amb vistes panoràmiques espectaculars.
Tornem a descendir pel mateix lloc que hem pujat i al arribar a l’encreuament on hi ha un pal indicador girem a la dreta direcció a Casa Forestal, Bar de la Casella i Alzira. Passem per baix dels penyals de la caseta i en poc més d’un kilòmetre trobem altre post indicador seguint la mateixa direcció, en poc més de 100 metres trobem un molló antic que indica la Font de la Teula i Cova d ela Galera i Favara que és d’on venim.
Als pocs metres ja estem en una pista forestal que seguim a la dreta direcció a Casa Forestal i la Font de Tormo, que està 300 metres més avant, i trobem la font seca. Seguim uns pocs metres i apleguem a un tancat on hi ha cérvols.
A partir d’ací retornem pels nostres passos fins al Pla de les Simetes, ara pujant. Allí després de passar davant dels mur d’una antiga casa arribem al encreuament per on hem pujat. Ara seguin a l’esquerre cap amunt de la lloma i seguin la senda que ens porta a la Cova de la Galera, visita obligada ja que es tracta de una verdadera meravella de la natura. Després d’uns minuts visitant-la. Seguim camí abaixant per la senda per mig d’un bosquet de margallons, fins al fons on comença el Barranc de Borja.
Ací prenem la senda de la dreta que remunta un poc i canvia de vessant ara ja estem al Barranc de la Sima pel qual descendirem per una senda amb forta pendent, en menys d’un kilòmetre abaixem 300 metres fins aplegar a un pal indicador que a l’esquerre indica a Favara per la senda de les Llometes i a la dreta pel camí asfaltat, el qual seguint durant uns 2 km entrem a Favara per on hem començat la ruta.
En el meu cas el track de la ruta acaba en una caseta on he quedat a dinar paella amb uns familiars i amics.
Atenció a causa del funcionament defectuós del GPS, poden trobar-se línies rectes causades per la pèrdua parcial del senyal o puntes estranyes que no són reals, per tant cal anar amb una poca precaució al seguir la ruta.
Si utilitzes el track, t’agrairia que feres una valoració de la seua utilitat.

=======================================================================

Interesante ruta senderista circular por Favara.
Salimos de las escuelas en la calle Isabel II donde hay un cartel indicador, a un 100 metros atravesamos el túnel de la autopista A-7 y encontramos un nuevo cartel indicador con diferentes opciones para subir a la montaña. Elegimos ir por el lado izquierdo que denominan senda fosca.
Después de andar poco más de 100 metros por borde el talud de la autopista cuando el camino asfaltado gira a la derecha encontramos un nuevo palo indicador. Tomamos la senda que remonta por la izquierda y en 500 metros nos lleva a la parte de arriba de las piscinas municipales, donde encontramos un nuevo palo señalizador que sube hacia la izquierda por una senda entre pinos hasta llegar a la loma de la montaña con buenas vistas del pueblo.
Ahora la senda crestea durante un buen tramo y empieza a bajar hacia el barranco de la Font donde encontramos la Cueva de los Mismos, continuamos por esta banda de la montaña hasta llegar a un collado donde volvemos a la parte del Barranco del pueblo, Aquí encontramos un gran mojón de obra que delimita la propiedad, bordeando los huertos de naranjos, volvemos a la senda que nos lleva cerca de las ruinas de un antiguo horno de cal.
Empezamos a remontar hacia el collado del Fenollar donde nos encontramos la senda que a la derecha baja al Barranco del Infierno, por el cual vamos a transitar, conforme ganamos altura tenemos muy buenas vistas del pueblo y Cullera al fondo.
Después de remontar 250 metros, ya en la cota 400, la senda se allana y pasamos por borde la parte alta del Barranco de la Sima y llegamos al Pla de las Simetes.
Junto a los primeros pinos sale una senda a la derecha que remonta la loma y nos lleva a la Cueva de la Galera, camino que haremos al volver. Aquí antes había un poste indicador que se ha perdido.
Ahora nuestro primer objetivo lo tenemos delante la Caseta del Guarda o el ouet, atravesamos el llano y empezamos a subir, cuánto se llegan arriba de la loma seguimos por la senda de la derecha que remonta la montaña hasta la cumbre 529 metros donde esta la caseta blanca en forma de iglú, con vistas panorámicas espectaculares.
Volvemos a descender por el mismo lugar que hemos subido y al llegar al cruce donde hay un palo indicador giramos a la derecha dirección a Casa Forestal, Bar de la Casilla y Alzira. Pasamos por bajo de los peñascos de la caseta y en poco más de un kilómetro encontramos otro poste indicador siguiendo la misma dirección, en poco más de 100 metros encontramos un mojón antiguo que indica la Fuente de la Teja y Cueva de la Galera y Favara que es de donde venimos.
A los pocos metros ya estamos en una pista forestal que seguimos a la derecha dirección en Casa Forestal y la Fuente de Tormo, que está 300 metros más adelante, y encontramos la fuente seca. Seguimos unos pocos metros y reunimos a un cercado donde hay ciervos.
A partir de aquí devolvemos por nuestros pasos hasta el Pla de las Simetes, ahora subiendo. Allí después de pasar ante los muro de una antigua casa llegamos al cruce por dónde hemos subido. Ahora sieguen a la izquierda hacia arriba de la loma y siguiendo la senda que nos lleva a la Cueva de la Galera, visita obligada puesto que se trata de una verdadera maravilla de la naturaleza . Después de unos minutos visitándola. Seguimos camino bajando por la senda por medio de un bosquecillo de palmitos, hasta el fondo donde empieza el Barranco de Borja.
Aquí tomamos la senda de la derecha que remonta un poco y cambia de vertiente ahora ya estamos al Barranco de la Sima por el cual descenderemos por una senda con fuerte pendiente, en menos de un kilómetro bajamos 300 metros hasta reunir a un palo indicador que al izquierdo indica en Favara por la senda de las Llometes y a la derecha por el camino asfaltado, el cual siguiendo durando unos 2 km entramos a Favara por dónde hemos empezado la ruta.
En mi caso el track de la ruta acaba en una caseta donde he quedado a comer paella con unos familiares y amigos.
Atención a causa del funcionamiento defectuoso del GPS, pueden encontrarse líneas rectas causadas por la pérdida parcial de la señal o puntas extrañas que no son reales, por lo tanto hay que ir con una poca precaución al seguir la ruta.
Si usas el track, te agradecería que hicieras una valoración sobre su utilidad.