Photo ofFARS DE LA COSTA BRAVA 8 - FAR DE CAP DE S'ARENELLA. Llançà, Coll del Perer, La Vall de Santa Creu, Platges i Cales Photo ofFARS DE LA COSTA BRAVA 8 - FAR DE CAP DE S'ARENELLA. Llançà, Coll del Perer, La Vall de Santa Creu, Platges i Cales Photo ofFARS DE LA COSTA BRAVA 8 - FAR DE CAP DE S'ARENELLA. Llançà, Coll del Perer, La Vall de Santa Creu, Platges i Cales

January 9, 2024
January 2024

near el Port, Catalunya (España)

Ruta circular des de el Port passant per:
- Capella de la Mare de Déu del Port (0.5 km)
- Església Sant Vicenç (1.4 km)
- Coll del Perer (4.7 km)
- Font de Santa Creu (6.0 km)
- Platja de la Vall (8.6 km)
- Cala Colomera (9.0 km)
- Platja de Sota s'Arenella (9.4 km)
- Far de s'Arenella (9.7 km)
- Platja de Vaquers (10.4 km)
- Platja d'en Robert (11.0 km)
- Platja del Cau del Llop (13.1 km)
- Platja de les Tonyines (13.7 km)
- Platja de la Farella (14.2 km)
- Platja de les Carboneres (14.7 km)

DIFICULTATS:
Caminada amb poques dificultats, llevat de la distància del recorregut de mes de 15 quilometres i de la pujada que hi ha fins al Coll del Perer d'una exigència notable i la posterior baixada fins a la Vall de la Santa Creu en que el descens és força sobtat i discorre per camins força pedregosos.

NO US HO PERDEU:
Ens ha agradat molt la baixada del Coll del Perer fins a la Vall de la Santa Creu i l'entorn de 2 cabanes i les parets de pedra seca que ens trobem al llarg del camí de baixada.
També és prou interessant el Far de S'Arenella, objecte de la nostra caminada així com les platges i cales que ens anem trobant des de la Platja de la Vall fins arribar a Llança.

OBERVACIONS:
Res a comentar a part del magnífic entorn d'aquestes contrades tant la muntanya com el mar i el seu trajecte pels camins de ronda.
Aquest traç es correspon amb el vuitè de la sèrie dels Fars de la Costa Brava, podeu seguir aquest traç que juntament amb els set te l'objectiu de visitar els fars de la Costa Brava i el seu entorn immediat i volen ser una guia que ens aproximi a conèixer aquests elements tan típics de la costa brava.
Per fer-ho coneixerem l'entorn mes proper i els seus camins de ronda i senders interiors propers.

Salut i bons camins.

Capella de la Mare de Déu del Port

Photo ofEsglésia Sant Vicenç, arbre de la Llibertat i Torre de la Plaça Photo ofEsglésia Sant Vicenç, arbre de la Llibertat i Torre de la Plaça Photo ofEsglésia Sant Vicenç, arbre de la Llibertat i Torre de la Plaça

Església Sant Vicenç, arbre de la Llibertat i Torre de la Plaça

PictographIntersection Altitude 102 ft

Agafem el que és el traçat del DR11 / GR 92-0 i seguint una bona estona el Torrent de la Ribera d'en Prim

PictographPanorama Altitude 672 ft

Panoràmica

Panoràmiques a Llança.

Coll del Perer a 347,10 mts alçada

En aquest indret deixem el GR11 i GR92-0 i agafem el sender en descens cap a La Vall de la Santa Creu.

Photo ofVistes panoràmiques des del Coll del Perer cap a la Vall de la Santa Creu, al fons Sant Pere de Rodes Photo ofVistes panoràmiques des del Coll del Perer cap a la Vall de la Santa Creu, al fons Sant Pere de Rodes Photo ofVistes panoràmiques des del Coll del Perer cap a la Vall de la Santa Creu, al fons Sant Pere de Rodes

Photo ofPunt d'interès - Conjunt de barraques i parets de pedra seca testimoni del passat Photo ofPunt d'interès - Conjunt de barraques i parets de pedra seca testimoni del passat Photo ofPunt d'interès - Conjunt de barraques i parets de pedra seca testimoni del passat

En aquest lloc ens apartem del camí per visitar diverses construccions en estat ruïnós. Si no us voleu apartar del camí, està perfectament ben definit.

PictographPanorama Altitude 888 ft

Photo ofPunt d'interès - Aspecte del poble La Vall de la Santa Creu Photo ofPunt d'interès - Aspecte del poble La Vall de la Santa Creu Photo ofPunt d'interès - Aspecte del poble La Vall de la Santa Creu

Punt d'interès - Aspecte del poble La Vall de la Santa Creu

PictographFountain Altitude 531 ft

Font de Santa Creu

PictographIntersection Altitude 494 ft

Intersecció a la dreta

Creuem la carretera i seguim

Agafem la caretera a l'esquerra uns 100 mts fins el càmping

Platja de Caboneres

PictographPanorama Altitude 58 ft

Platja de la Gola

Photo ofAspecte d'un carrer de Llançà i del seu port Photo ofAspecte d'un carrer de Llançà i del seu port Photo ofAspecte d'un carrer de Llançà i del seu port

Aspecte d'un carrer de Llançà i del seu port