Faro Durbuy Plateau du Soleil - Septon - Durbuy - Palenge

Photo ofFaro Durbuy Plateau du Soleil - Septon - Durbuy - Palenge Photo ofFaro Durbuy Plateau du Soleil - Septon - Durbuy - Palenge Photo ofFaro Durbuy Plateau du Soleil - Septon - Durbuy - Palenge

4 hours
April 13, 2022
March 2022

near Petite Somme, Wallonia (Belgique)

Dit is een prachtige luswandeling langs de Ourthe naar het stadje Durbuy en terug via Palenge. Het is wel een pittige wandeling, die vooral daalt in het doorgaan naar Durbuy en stijgt op de terugweg.

De wandeling start aan de wellnesshuisjes van Faro Durbuy op Plateau du Soleil. Als je op straat kijkt naar Chalet Faro naar rechts starten, langs het dorpje Septon door bos naar het vakantiepark Sunclass.

Als je door Sunclass naar beneden gaat moet je altijd links aanhouden (redelijk lang) en op een gegeven moment staat er tussen 2 huisjes een bordje naar Durbuy. Dat paadje volgen naar beneden en dan straat over steken en paadje volgen naar rechts. Dan door het adventure park lopen (is gratis) en helemaal op het einde is er een wandelpad langs de Ourthe dat naar Durbuy loopt.

Om te vertrekken uit Durbuy moet je aan de kerk de brug oversteken en aan de linkerkant heb je trappen steil omhoog. Dan langs kleine straatjes naar Palenge. Aan het hotel naar rechts en dan eerste straat links.

Deze straat helemaal doorlopen (doodlopende straat) en op het einde het bos in gaan. Bospad volgen tot het einde. Straat oversteken een beetje langs de straat naar links en dan rechts een klein straatje langs een boerderij tot in Septon.

• Photo of Christoph V.Q.
    Christoph V.Q. Nov 20, 2023

Ondanks de regen, een mooie wandeling door water en slijk! Bij slecht weer best aangepaste kledij voorzien dus.
    Maar we waren er op voorbereid en hebben alsnog genoten!