Photo ofFARENA: La Cadeneta, PORTELL DEL CREMALLÓ, Portell del Gallarí, Serra de l'Envestida, Rasa dels 3 Esgraons, Gorg de l'Olla Photo ofFARENA: La Cadeneta, PORTELL DEL CREMALLÓ, Portell del Gallarí, Serra de l'Envestida, Rasa dels 3 Esgraons, Gorg de l'Olla Photo ofFARENA: La Cadeneta, PORTELL DEL CREMALLÓ, Portell del Gallarí, Serra de l'Envestida, Rasa dels 3 Esgraons, Gorg de l'Olla

5 hours
July 18, 2017
July 2017

near Farena, Catalunya (España)

La sortida d'avui a ha estat bastant suau i força distreta, amb la novetat per nosaltres, de fer la pujada pel bonic i poc conegut PORTELL DEL CREMALLÓ. El cotxe l'hem deixat en un espai que hi ha a tocar de la carretera que baixa dels Masos de la Cadeneta a Farena, poc abans d'arribar al camí d’entrada al Mas d’en Toni.

Comencem el recorregut pujant uns metres per la carretera fins a trobar a ma dreta el PR-C 20, l’agafem i aviat trobem uns senyalització, on anem direcció a la Cadeneta, arribem a la carretera, prop del Mas de Cal Torrella, la creuem i uns metres mes amunt baixem a la Font i Rentadors del Mas de la Cinta, d’on seguim pel costat del bosc anant a buscar el poc definit camí que primer va planejat fins que es transforma en un tapat sender que va pujant amb ganes fins arribar al PORTELL DEL CREMALLÓ i mes endavant al Portell del Gallerí on enllaça amb el sender que ve de Mont-ral, l’agafem anant a la dreta, direcció al Portell de la Mariangela, en aquesta zona el sender va seguint la cinglera i les vistes que en ofereix son ben espectaculars, arribem a la raconada de la Cova i Font del Rei, on a la dreta (fita) agafem un corriol de baixada que ens porta al sender que transcorre per la Serra de l’Envestida, pel que baixem fins al Mas de Mortramer, prop del que creuem la carretera per agafar ara el bonic i tècnic sender, que baixa per la RASA DELS 3 ESGRAONS, i va a trobar el Camí del Mas d’en Toni, just uns metres per sobre del Toll o GORG DE L’OLLA. Aprofitem per baixar-hi a donar-nos un refrescant bany (no cal dir que com sempre en aquestes dates de l’any estava força concorregut). Després hem tornat al camí del Mas d’en Toni, on hem anat a l’esquerra, per acabar el recorregut fins al ja proper cotxe.

RECOMANACIONS: Recorregut que transcorre en la seva majoria per senders amb poca o nul•la senyalització, pel que si no el coneixeu es fa del tot necessari portar el GPS

Agafem el PR-C 20

Senyalització (Anem a la Cadeneta)

Encreuament

Arribem al sender del recingla que puja de Mont-ral

Deixem sender del Recingla

Agafem sender que baixa al Mas de Mortramer

Rasa dels 3 Esgraons (prop del Toll de l'Olla)