FALSET: Ermites, Coves i Miradors pel PR-C 53

Photo ofFALSET: Ermites, Coves i Miradors pel PR-C 53 Photo ofFALSET: Ermites, Coves i Miradors pel PR-C 53 Photo ofFALSET: Ermites, Coves i Miradors pel PR-C 53

June 20, 2017
June 2017

•   5 3 Reviews

near Falset, Catalunya (España)

Recorregut: Falset, Coll de l’Eudalda, (les Soleies) Cova dels Pastos (Pastors), els Racons, Ermita de Sant Gregori, Ermita i Cova de Sant Cristòfol, Mirador de la U, Avenc de les Torres, Cova dels Vandoles (Bandolers) Coll dels Rosegalls i tornar a Falset pel Camí del Pradell.

Sortim de Falset per la zona esportiva, anem seguint les marques blanques i grogues de PR-C 53 que ens aniran acompanyaran al llarg de l’itinerari. Arribem a la carretera on hi ha dos conductes de pas, anem pel de la dreta i seguim endavant fins que arribem a una bifurcació amb una creu de terme i un pal indicador. En lloc de seguir recte, directament cap a Sant Gregori, anem a la dreta, direcció al Coll de l’Eudalda. El camí pel que transcorre el PR-C aviat es transforma en un agradable sender, que encara conserva restes d’empedrat. Arribem a un nou pal indicador, on deixem el camí de la Torre de Fontaubella i anem a l’esquerra, pujant cap al Coll de l’Eudalda. Arribem a una zona mes solana i amb marges de pedra seca, el camí es ara mes mes costerut i aviat arribem al Coll de l’Eudalda (Punta de les Soleies). Seguim i aviat trobem a la dreta un refugi de la guerra civil, estem a la zona de les Trinxeres. Uns metres mes endavant, trobem un nou indicador i un altre corriol, també a la dreta, que ens baixa a una caseta de volta força ben conservada. Tornem enrere i seguim fins a trobar un altra encreuament, ara anem a l’esquerra i comencem a perdre alçada, passem pel costat d’uns bons exemplars d’alzina (l’Alzina del Magí) i poc mes endavant per un forn de calç. El sender ara davalla mes ràpidament tot fent petites llaçades, el terra es argilós i amb grans roques, pel que cal anar en compte, sobretot si hi ha humitat, i aviat arribem al fons del Barranc de Sant Gregori. Al costat dret del barranc veiem un senyal que ens marca l’entrada a la Cova dels Pastos (Pastors) la visitem i tornem al fons del barranc, seguim, a la dreta ens queda una vistosa roca foradada, mes endavant, el sender ens porta al camí principal, just a sota de les roques roges dalt de les que hi ha l'ermita de Sant Gregori. Anem a la dreta a veure el curiós i vistós indret dels Racons i tornem enrere, ara el camí és ample i empedrat, i puja fent llaçades. Passa pel costat de la font de Sant Antoni i arriba fins a l’ermita de Sant Gregori que està encastada dins d’una vauma. L’Ermita va ser reconstruïda l’any 1928 després que el 1897 li va caure al damunt una gran roca que destruí la volta de l’edifici primitiu del s. XVI. Davant de l’ermita, ens enfilem per uns graons a una balconada sota la vauma d’on tenim unes bones vistes de Falset i seguim endavant fins una segona miranda en la que hi ha una gran creu. Deixem l’espectacular indret de l’Ermita i seguim pel PR-C, que va pujant am força, deixem a la dreta el corriol que puja al Grau de les Torres i arribem a un nou encreuament senyalitzat, d’on ens arribem a veure la Cova i ruïnes de l’Ermita de Sant Cristòfol, per tornar a l’encreuament per seguir ara direcció al Morral, pugem al Mirador de la “U” i ens arribem a l’entrada de l’Avenc de les Torres, seguim, ara el PR-C baixa a creuar la Carretera de Falset a Reus i puja per la part contraria. Tot seguint aquest tram i fins arribar al Coll dels Rosegalls hi ha diferents possibilitats, es podem anar a veure la Cova dels 4 Gats, una caseta de volta, els Miradors del Cuco i de les Sentius, el Morral i la Cova dels Vandoles (nosaltres sols hem anat a aquesta última), tornant sempre al PR-C. En arribar al Coll dels Rosegalls (senyalització), trobem el camí del Pradell que seguim anant a l’esquerra per tornar a Falset i al cotxe.

Anem pel Coll de l'Eudalda

COLL DE L'EUDALDA

Anem cap a Sant Gregori

PictographCave Altitude 1,328 ft

COVA PASTOS (Pastors)

ELS RACONS

ERMITA DE SANT GREGORI

PictographRuins Altitude 1,689 ft
Photo ofEncreuament - A tocar de l'Ermita i Cova de Sant Cristofol Photo ofEncreuament - A tocar de l'Ermita i Cova de Sant Cristofol Photo ofEncreuament - A tocar de l'Ermita i Cova de Sant Cristofol

Encreuament - A tocar de l'Ermita i Cova de Sant Cristofol

A tocar de les ruïnes de l'ermita i Cova de Sant Cristòfol

Després de passar pel Mirador de la U i l'Avenc de les Torres

PictographCave Altitude 1,859 ft

COVA DELS VANDOLES (Dels Bandolers)

• alextrubo Dec 7, 2021

Great trail!

• Photo of esteban.torrano
    esteban.torrano May 10, 2024

Gracias por compartir! La he encontrado algo exigente si haces todos los desvios que hay en la ruta. Pero me ha gustado mucho

• Photo of nandomoneda
    nandomoneda May 10, 2024

Precioso recorrido, gracias por la publicación....saludos

• Photo of JMSALVAT
    JMSALVAT May 12, 2024

L'entorn de l'Ermita de Sant Gregori es molt bonic, gràcies a tots per les vostresvaloracions.