Falgars Santuari del Mont (100 cims)

Photo ofFalgars Santuari del Mont (100 cims) Photo ofFalgars Santuari del Mont (100 cims) Photo ofFalgars Santuari del Mont (100 cims)

July 23, 2023
July 2023

near Sagaró, Catalunya (España)

Ruta curta al Santuari de la Mare de Déu del Mont
Deixem l'auto a la vora de la carretera , on comença el camí que porta a Falgars .
Una ampla pista ens du fins el gran Mas de Falgars (particular) , molt ben arreglat. Les runes de la masoveria queden a l'esquerra, passem per la ermita de l'Anunciació i tot seguit trobem la Font de Falgars, amb els seus abeuradors. Avui raja molt poc, doncs estem patint una gran sequera.
Anem seguint la pista que va girant cap a ponent pel que eren els antics camps del Mas de Falgars. Trobem el Faig Gros, un magnífic exemplar.
Indicacions de Itinerania. Deixem la pista per pujar per camí fins el coll de Finestrelles.
Al principi hem trobat bosc d'alzines, amb un parell de gegantines, desprès faig i ara un magnífic bosc de pi roig, que s'enlairen cap el cel.
Anem pujant suaument direcció ponent. A la nostra dreta, entre els arbres, veiem la serra de les Corones i el Tossau d'Espinau.
Una mica de pujada final ens du fins les antenes del Mont. Passem pel Santuari i ens acostem al monument a Verdaguer, el punt més alt i de més bona vista cap el Nord. Llàstima que avui no veiem el Canigó.
Visitem les instalacions, tot molt ben cuidat i dinarem al restaurant (molt bé)

Una manera diferent i curta de fer el Mont (1125 metres), un dels 100 cims essencials de la llista de la FEEC.

Photo ofSantuari de la Mare de Deu del Mont Photo ofSantuari de la Mare de Deu del Mont Photo ofSantuari de la Mare de Deu del Mont

Santuari de la Mare de Deu del Mont

El Mont. Garrotxa 1125 metres

Trencall

Les fotos son del començament, a Falgars