Falgars Port de la Faja Satoies Coll del Pedró Falgars

Photo ofFalgars Port de la Faja Satoies Coll del Pedró Falgars Photo ofFalgars Port de la Faja Satoies Coll del Pedró Falgars Photo ofFalgars Port de la Faja Satoies Coll del Pedró Falgars

February 27, 2014
February 2014

near els Hostalets d'en Bas, Catalunya (España)

Sortim de Falgars. Seguim al camí que va cap a Cabrera fins arribar al Molí de La Faja. En aquest punt pugem cap al port de la Faja. Si donéssim la volta a la casa del Molí aniríem camí de Cabrera, però tirem a la dreta amunt. A mig camí trobem la Font del Molí de la Faja. Arribem al port. Aquí nosaltres hem pujat a la Creu del Rabadà. Hi ha una bona vista, no és necessari. Més endavant també hi ha un camí que hi puja que està més fresat. Baixem al coll d'Uran, on es retroba el camí anterior. Pugem a Satoies, camí ben marcat i sense dificultats. I baixem al coll del Pedró. Aquest és un punt important d'encreuament de camins. Apart del camí per on hem arribat, a mà esquerra en surt un que va a la casa de la Faja. Amunt, pel costat d'una tanca, s'arriba a un mirador espectacular i en aquest punt es troba el camí que va de Sant Miquel a Coll de Bracons passant pels Llancers. A la dreta hi surten dos camins, un de més estret que va a trobar el camí que va a Sant Miquel i un altre més ample que pel pla de la Barraca també va a petar a Sant Miquel. Agafem aquest últim, passem pel Pla de La Barraca i seguint el camí arribem a l'encreuament del camí que ve de coll de Bracons seguint el camí d'Itinerannia. D'aquí a l'indicador dels Rasos de Pibernat. Passem la font de Pibernat, la riera de Pibernat, la riera que ve del Molí de la Batllia, casa que veiem, passem per la Freixadella i arribem al punt de sortida Falgars.

Inici: Falgars. Agafem el camí que va cap a Cabrera fins al Moli de la Faja

PictographRuins Altitude 3,703 ft

Aquí deixem al camí que va a Cabrera que dóna la volta al Molí i tirem cal a la dreta. Pugem al Port de la Faja

Passem pel costat de la Font del Molí­ i seguim cap al port. Hi ha qui diu que aquesta font és l'inici del Fluvià, aquestes aigües salten al pla d'en Bas pel salt de la Coromina.

Arribem al port. Aquí podem pujar a la creu del Rabadà o seguir el camí que ens porta directament al port d'Uran. Nosaltres pugem a la creu del Rabadà. Malgrat que més tard descobrim que més endavant hi ha un camí que també hi puja i es més fresat.Bones vistes

A la baixada de la creu de Rabadà arribem al coll D'Uran on trobem al camí que ve directament del port de la Faja.

De coll d'Uran a Satoies hi ha un camí ben fresat que puja suaument. Les vistes estan bastant tapades per la vegetació.

Coll Pedró

Al baixar de Satoies arribem al coll Pedró. Encreuament important de camins. Si agaféssim a l'esquerra, ja baixant, aniríem a la casa de la Faja. Seguint recta amunt, pel costat d'una tanca, arribem a un mirador espectacular i en el mateix punt hi ha el camí que ve de Sant Miquel i va cap al Coll de Bracons passant pels Llancers. a la dreta hi ha dos camins més. Un d'estret que va al camí que va a Sant Miquel tot venint dels Llancers, i un altre de més ample que també va a Sant Miquel passant pel pla de la Barraca.

Creuem al pla de la Barraca. Tirant cap a l'esquerra al final del pla.

Trobem al camí que ve de coll de Bracons tot seguint el la ruta d'Itinerannia

Creuem els Rasos de Pibernat i arribem a l'indicador dels Rasos de Pibernat. Encreuament de camins. Nosaltres agafem al que va cap a Falgars

Passem per davant de la Font de Pibernat, A la vora d'un revolt.

PictographRuins Altitude 3,112 ft

Seguint el camí ample veiem Pibernat

PictographBridge Altitude 2,930 ft

Creuem la Riera de Pibernat que fa al salt enomenat de Pibernat

PictographBridge Altitude 2,900 ft

Creuem la riera de la BatlliaÉs veu el Moli de la Batllia

PictographRuins Altitude 3,041 ft

Passem per davant de la Freixadella. Casa rural

Finalment arribem al punt de partida: Falgars