Falakdeh جنگل و آبگرم فلکده

November 26, 2016
November 2016

near Falak Deh, Māzandarān (Iran)

پیشنهاد دوتا از دوستان و هوای آفتابی پاییز امسال مارو راهی جاده چالوس کرد که بریم، بریم تا برسیم به دریا و بعدش جنگل های پاییزی تنکابن، هدف ما فلکده است، در قلب جنگلهای دوهزار که با به اوج رسیدن پاییز، دلبری رو هم به اوج خودش رسوندن. البته الان که دارم این متن رو می نویسم منطقه مازندران با برف و سرمای شدید و قطع گاز و برق و بحران سرما و شرایط زمستونی رو بروست.

فلکده با آبگرمش شناخته میشه، جایی که برای رسیدن بهش بایستی جاده جنگلی که شرایطش زیاد جالب نیست رو طی کنید، اینکه با ماشین می رید یا با پای پیاده، به دو می رید یا تفریح کنان همش بستگی به خودتونو وهمتتونو هزار تا شرایط دیگه داره. شما برید که رفتن رسیدن است.

برای رسیدن به فلکده بهتر است از تنکابن به سمت خرم آباد بروید و بعد جاده خرم آباد قلعه گردن را پیش بگیرید تا به جاده دوهزار برسید در سه راهی سه هزار لیره سر، مسیر لیره سر را طی کنید تا انتها که به ایست بازرسی جنگل بانی می رسید و وارد جاده جنگلی می شوید. انتهای این مسیر که مینی بوس و ماشین های سواری هم می روند به فلکده ختم می شود، که البته طی کردن کل مسیر رو با ماشین به سبب نامناسب بودن جاده توصیه نمی کنم.
مسیر جاده خاکی از ایست بازرسی جنگلی تا آبگرم 7 کیلومتر می باشد.
ادامه مطلب و عکس ها در

nice

• Photo of Ehsan Yazdani
    Ehsan Yazdani Jun 5, 2018

ممنون بابت مسیر و توضیحات. مسیر رو در بارون و مه رفتم. سخت و گل آلود می شد ولی بی نهایت زیبا و اسرارآمیز هم بود