Fakırcalı - Beyreli

January 26, 2020
January 2020

near Fakırcalı, Antalya (Türkiye)

Her ne kadar orman kesimleri, yangın yolları ve avakado bahçeleri tarafından talan edilmiş olsa da, İki konar- göçer yurdu arasında kalmış, pek yolumuzun düşmediği son patikaları yürümeyi amaçlayan etkinlik saat 08:00 sularında Fakırcalı Mahallesi Guzlatan mevkii sırtlarından patikaya giriş yaptı ve yaklaşık 1 km boyunca artık son demlerini süren hoş bir patikadan ilerleyerek hattı geri dönülmez biçimde tahrip eden orman yangın yoluna ulaştı, bu yol üzerinden de dik bir inişle Sapadere vadisinin elde kalmış son ortaçağ kervanyolu geçidi Kaşlıoğlu Köprüsü yanında mola verdi. Bu noktadan sonra keyfe keder bir hat izleyerek önce orman içinden Çamlıca mezralarından Beslengiler'e sonra da Kadirli üzerinden geçerek Beyreli sırtlarında bulunan ve artık talandan geriye pek bir şey kalmamış bir Bizans kale / yerleşimi yanında 14,5 km ve 9 saat sonunda nihayete erdi.

Uyarılar ;
1) Başlangıçta yer alan patika, maalesef görülebilecek son patika hattı.
2) Tüm hat boyunca uygun bir yürüyüş ayakkabısı yeterli olacaktır.
3) Hat, sürekli yerleşim yerleri yakınlarından geçtiğinden su sıkıntısı yok.
4) Kaşlıoğlu Köprüsü sonrası yürüyüş hattı patikadan ziyade orman yolları üzerinden çizildi.
5) 4. km'den 5. km'ye kadar olan parça doğaçlama bir hat olarak geçildi.
6) 6.3 ve 7. km'ler arasında hat tel örgülerle kesiliyor. Avakado hırsı tüm eski yolları kapatmış. Yakın tarihli uydu haritaları yanıltıcı olabiliyor. Bu sorundan kaçınmak için
6,5. km'de yukarı gidip demir kapıyı aşmak yerine aşağıya doğru inen yolu takip ederek sağa dönün. Yol asfalt gibi görünse de mıcır kaplı güzel bir yol.

Le ekip;

ve
Ben

Giriş

Hattatın girişi yeni asfalt yolun sonunda yer alan evin güneybatı köşesinde. Yol açmak için tahrip edilmiş olsa da bulmak kolay.

Boğaz

Patikanın en güzel yeri. Taş duvarlarla desteklenmiş bir sırt geçişi.

Manzara

Kiraz ve Cebel-i Reis Dağları manzaralı nokta. Güneybatı ufkunda deniz manzarası mevcut.

Patika bitiş

Patika burada sona eriyor ve köprüye kadar sizi götürecek orman yolu başlıyor.

PictographBridge Altitude 318 ft

Kemer köprü

Bu vadi için Ortaçağ Kervanyollarının ayakta kalmış son Köprüsü. Şıhlar - Tırılar - Fakırcalı - Çamlıca ve Kocaoğlanlı Mahallelerinin tam ortasında yer alan köprüye ulaşan tüm tarihi yollar tahrip edilmiş. Hemen yanında yer alan restaurantın tarihi köprü ile olan ilişkisi ibretlik. Koruma altında olan köprüyle ilgili restorasyon çalışmalarının yakında başlayacağı rivayet edildi.

PictographRiver Altitude 588 ft

PictographRiver Altitude 512 ft

Çamlıca Köyünün mahallelerine giden ana yol. Çok kısa bir süre takip edildi.

Mescid'e ait wc ve su mevcut.

Kadirli

Çamlıca Mahallesinin mezralarından Kadirli. Abdil Sert'e selam ederiz :)

Beyreli

Tırılar, Bağlıca , Fakırcalı, Aliefendi, İshaklı, Keşefli gibi konar göçer Türkmen yurdu olan mahalle. Şahane deniz manzarası mevcut.

Asar giriş

PictographRuins Altitude 48 ft

Harabe

Talan, yağma ve kaçak kazılardan geriye pek bir şeyin kalmadığı, küçük bir tepenin güney-güneybatı hattında iskan edilmiş Bizans Kale yerleşimi. İsmiyle ve tarihiyle ilgili herhangi bir bilgi mevcut değil. Tanımlanabilecek herhangi bir nitelikli yapıya rastlamadım.

PictographPanorama Altitude -5 ft

Manzara

Artık cangıl'a dönmüş harabelerin alt kenarında yer alan küçük açıklık güzel bir güney-güneybatı manzarasına sahip ve deniz görülebiliyor.

• Photo of Hüseyin Türkeli
    Hüseyin Türkeli Feb 18, 2020

Zaman zaman engeller çıksa da az bildiğimiz bölgelerden geçen güzel bir hat.