Fageda del Retaule (ruta curta) (Els Ports)

Photo ofFageda del Retaule (ruta curta) (Els Ports) Photo ofFageda del Retaule (ruta curta) (Els Ports) Photo ofFageda del Retaule (ruta curta) (Els Ports)

November 6, 2022
November 2022

near Fredes, Valencia (España)

Passejada curta per conèixer els indrets emblemàtics de la fageda més meridional d'Europa, relíquia botànica d'altres temps. Molt recomanada a la tardor. L'accés al punt de sortida, el collet de l'Herba Sana, s'ha de fer amb vehicles totcamí des del pantà d'Ulldecona.

Collet de l'Herba Sana

Punt de sortida, pugem unes escales, pal indicador. El sender s'enfila fort entre bosc.

Bona panoràmica del barranc de la Fou i les agulles de calcària elevant-se entre els pins. Pugem entre el bosc per la banda obaga del barranc.

Girem a la dreta pujant per tal de veure el Pi Gros.

PictographTree Altitude 3,520 ft

Arbre monumental. Gran exemplar de pinassa, el més gran de Catalunya i potser de la península. Envoltat d'espècies caducifòlies: aurons, faigs, avellaners.

En un indret molt obac amb teixos. Poc després arribem a una pista que seguim, tot pujant.

PictographTree Altitude 3,648 ft

Arbre monumental. Gran faig d'uns 250 anys de vida, en un indret especial al costat de la pista, envoltat de faigs i d'altres espècies caducifòlies.

Punt d'interès

Després de pujar una estona per la pista gaudint dels colors de la tardor, veient que els pins ja dominen la massa forestal, girem cua de baixada.

Agafem la pista de l'esquerra

PictographRiver Altitude 3,307 ft

Barranc del Retaule

La pista creua la llera del barranc del Retaule, indret obac i frescal. Poc després tindrem bones vistes del barranc de la Fou.