Fageda de la Grevolosa (Osona), Serra dels Llancers, Sant Nazarí

Photo ofFageda de la Grevolosa (Osona), Serra dels Llancers, Sant Nazarí Photo ofFageda de la Grevolosa (Osona), Serra dels Llancers, Sant Nazarí Photo ofFageda de la Grevolosa (Osona), Serra dels Llancers, Sant Nazarí

July 3, 2020
July 2020

•   4.9 3 Reviews

near Joanetes, Catalunya (España)

Si seguiu aquesta ruta, si us ha estat d'utilitat, si us ha interessat, si trobeu algun problema, algun dubte o una critica a fer, us agrairé la vostra valoració i comentari.

Una meravella!!!
Absolutament recomanable.!!
Quin entorn!!
7 Km, però pot ser mes llarga i també mes curta.
La meva gràfica de pendents no és correcte, la ruta s'inicia a 1.000 m i la màxima alçada és de 1.087 m
El desnivell acumulat si està be. És 300m.
Fàcil per tothom i ombrívola per fer a l'estiu.
A la tardor ha de ser fantàstic. Pels colors.
Si no es vol deixar el cotxe a la carretera con hem fet nosaltres, hi ha un lloc extraordinari per aparcar. El meu traçat està indicat amb un waypoint( P). Ens perdríem, no obstant el primer tram de aproximadament 1 km que és bastant planer i molt bonic. Com un preàmbul del que vindrà.
Arribant a la font de la Glevolosa el bosc ens acull amb uns arbres (faig) extraordinaris. Enormes alguns d'ells de 300anys. Els verds del les fulles el gris dels troncs, el marró de les fulles al terra, l'aigua de la riera, les arrels dels arbres, donen un aspecte global d'allò més agradable.
Cal anar poc a poc al anar pujant a la font de la Glevolosa, cal gaudir del entorn, cal escoltar el silenci i cal mirar i retenir les imatges. I amb sort veureu alguna guineu 🦊, com ens ha passat avui.
A partir d'aqui, és pot allargar el recorregut i anar cap a el pla de la Glevolosa O a altres llocs.
Nosaltres , d'aquí hem deixat la font i la zona dels faig i hem continuat transitant per senders, com hem fet des que hem iniciat a caminar i baixar cap el pla del camí de Cabrera O pla de les enfores de la Vola, amb la preciosa masia de Güell. (crec que es en petit hotel). Preciós.
Caminem per pista pavimentada i passem per la zona d'aparcament. (Es a dir que es pot venir per un altre lloc, en cotxe fins aquí.
Al tanto el desviament per agafar el sender que ens puja i que de cop ens ensenya una carbonera per fer carbó. Hi un panell informatiu molt ben explicat, tant de la construcció de la carbonera com del procés per obtenir la font d'energia d'aquells dies. (Podeu trobar aquí, si us interessa, una foto del panell informatiu per no allargar-me més amb les explicacions).
I altre cop sender i amunt, fins ensopegar amb el que va ser una ermita i ara una casa "Sant Nazari". Molt cuidada (a pesar de que algun energumen ha trencat la porta d'una cop de peu per entrar). Cuidada la casa i el seu entorn, on hi han bancs i taules per fer un descans i l'entrepà. Observar com encara hi ha el òcul de l'ermita i a l'altre costat una finestra quadrada. Davant, hi havia un porxo sostingut per dues columnes llises.que suposo que a l'ultima reforma del 1921 es va tirar a terra
No maltracteu la casa. Cuidem-la.
algú ha trencat la porta i es pot veure l'interior.
He avisat a l'ajuntament
Continuarem pujant (atenció, el camí, petit sender, no es el mes evident, és difícil de veure'l sortir de darrera la casa) i tornarem a trobat la cruïlla que ens portaria altre cop al la fageda o al nostre lloc d'inici.

PictographRiver Altitude 1,273 ft

magestuos

precios

PictographMonument Altitude 2,844 ft

una casa preciosa que està habilitada com a casa rural

Parquing

es pot arribar aqui en cotxe i adaptar el recorregut

on es feia carbo a partir de la fusta

PictographInformation point Altitude 2,936 ft

descripció molt interessant del que ers una carbonera i com es feia el carbó

PictographBridge Altitude 3,011 ft

ben fet i conservat

observar com encara hi ha el òcul de l'ermita i a l'altre costat una finestra quadrada

no maltrcteu la casa. algu ha trencat la porta i es pot veure linterior. he avisat a l'ajuntament

PictographInformation point Altitude 3,210 ft

PictographPicnic Altitude 3,221 ft

• Photo of soterins
    soterins Jul 3, 2020

Molt ben explicat!

• Photo of Nissan Manda
    Nissan Manda Oct 12, 2020

Nos ha gustado mucho la ruta, en algún tramo alguna pendiente pero sin dificultad, el paisaje muy bonito

• Barbara A Oct 12, 2020

Me alegro mucho que os haya gustaria!

• Photo of ssoti
    ssoti Oct 12, 2020

En aquest mes deu estar preciós.
    Hem de tornar-hi.
    Gracies per la valoració.