Έξω Μουλιανά - Λίμνες - Μεγάλη Μούρη - Φαράγγι Κυνοπόταμου

Photo ofΈξω Μουλιανά - Λίμνες - Μεγάλη Μούρη - Φαράγγι Κυνοπόταμου Photo ofΈξω Μουλιανά - Λίμνες - Μεγάλη Μούρη - Φαράγγι Κυνοπόταμου Photo ofΈξω Μουλιανά - Λίμνες - Μεγάλη Μούρη - Φαράγγι Κυνοπόταμου

May 29, 2023
May 2023

near Éxo Moulianá, Crete (Greece)

Μια πεζοπορία στον υψηλότερο ορεινό όγκο του Γεωπάρκου Σητείας με τον Πεζοπορικό Όμιλο Ηρακλείου.
Η πορεία ξεκινάει από την πλατεία του χωριού των Έξω Μουλιανών ( 382μ.) και συνεχίζει μέσα από τα γραφικά σοκάκια του «Πάνω χωριού» , αρχικά πεζοπορώντας στην Διαδρομή 18 του Γεωπάρκου προς τον παλαιό οικισμό Πόρτες , το Οροπέδιο των Λιμνών (840μ) , την κορυφή Μεγάλη Μούρη ( 1179μ) , για να την αφήσουμε λίγο αργότερα πεζοπορώντας νοτιοδυτικά , σε γιδόστρατες , με κατεύθυνση τους Πρινολάκους και το Φαράγγι Κυνοπόταμου. Καταλήγουμε στο εγκαταλελειμμένο Λατομείο του Κυνοπόταμου και με σύντομο χωματόδρομο (800μ) φτάνουμε στο τέλος της πορείας μας. Απαιτητική πεζοπορία , σε πεδίο με πολλές εναλλαγές, θάμνους , πέτρες, γιδόστρατες, δύσβατο πρινόδασος, που προσφέρει όμως απίστευτη θέα από τον Κάβο Σίδερο και τα νότια παράλια μέχρι τους ορεινούς όγκους των Λασιθιώτικων Βουνών (Δίκτη) και τον Κόλπο Μεραμβέλλου.
Δυστυχώς η πορεία μας από το οροπέδιο των Λιμνών στην κορυφή Μεγάλη Μούρη και το κατέβασμα στο φαράγγι του Κυνοπόταμου έγινε με πολύ πυκνή ομίχλη και δεν απολαύσαμε την θέα.