Evliya Çelebi Yolu: Hacıkara, Bahçekaya, 'B Planı'

Photo ofEvliya Çelebi Yolu: Hacıkara, Bahçekaya, 'B Planı' Photo ofEvliya Çelebi Yolu: Hacıkara, Bahçekaya, 'B Planı' Photo ofEvliya Çelebi Yolu: Hacıkara, Bahçekaya, 'B Planı'

March 27, 2017
March 2017

near Hacıkara, Bursa (Türkiye)

Anne-Laure, Aurora, İrina ve Kerem yürüdüler.

Genel: Epey tırmanış var. İlkbaharda, Uludağ'ın karlı doruklarının eşliğinde, nefis bir manzarası var.

Özellikle ulaşım avantajları, ve İnegöl'de konaklama imkanları açısından, kullanışlı bir rota.

Ulaşım: İstanbul'dan çok basit: En iyisi, önce deniz yolu ile Yalova'ya, sonra otobüsle Bursa'ya gitmek, böylece terminalde inilip İnegöl aracına hemen binilebilir. Mudanya üzerinden Bursa'ya gidilirse, metro ile epey zaman yitiriliyor. Metro'da Arabayatağı durağından, İnegöl araçları geçiyor, ama dolu olabiliyorlar.

Hacıkara'ya, İnegöl Doğu Garajı'ndan minibüs var, saatleri belirtilmiş. Belki, merkez otogarda Domaniç/Kütahya minibüsüne de binilebilir.

Navigasyon: İşaretler şaşırtıcı derecede iyi, ancak birkaç yerde belirgin "bocalamalar" var. GPS işaretleri, http://cultureroutesinturkey.com/tr/evliya-celebi-yolu/ adresinden indirilebilir. GPS kullanılmazsa rotadan sapılması muhtemel birkaç kritik nokta var.

Özellikle Bahçekaya'da, işaret tableası değil, doğudan giden ufak patika takip edilmeli. Biz şaşırıp, bu patikayı köyden sonraki kısım sandık, bu bizi epey geri götürdü; yarım saat yitirdik.

Mart 2017 itibari ile, Kuruluk Yayla tarafında epey kar var, bu kısmı geçmeyi göze alamadıp, "B Planı" rotasından geri anayola döndük.

Köylerde çeşme var, bakkal yok. Bahçekaya Köyü'nde "Köy Odası" var, muhtarı ile görüşülüp kullanım şartları öğrenilebilir.

Dönüş için, Tavşanlı yolundan, İnegöl'e minibüsler geçiyorlar, saatleri belirsiz.

Köy minibüs saatleri, bu rotanın fotoğrafları arasından görüntülenebilir.

http://www.bursa.bel.tr/muhtarlar/sayfa/502#ilce-18 adresinden muhtarların iletişim bilgileri görüntülenebilir.

Rotanın detayları için, Kültür Rotaları Derneği tarafından basılan kitap edinilebilir. Kitap, navigasyon anlamında bir şey sunmuyor, ama rotanın teması ile ilgili bilgi veriyor.

www.candaceroserardon.com/2013/11/evliya-celebi-way-1/ adresinden, EÇ Yolunun tamamını yürüyen birinin bloğu görüntülenebilir.

http://ecwraporu.blogspot.com.tr/ adresinden, daha önce rotanın İznik kesminin bisikletle geçiliş raporu okunabilir.

Başlangıç ​​zamanı: 03/26/2017 08:21

cesme

• Photo of ozgurcedoga
    ozgurcedoga Jan 1, 2019

Müthiş bir doğanın içinde, müthiş bir yürüyüş.