Etapa26 BAAMONDE - SOBRADO DOS MONXES del CAMÍ DE SANT JAUME NORD

Photo ofEtapa26 BAAMONDE - SOBRADO DOS MONXES del CAMÍ DE SANT JAUME NORD Photo ofEtapa26 BAAMONDE - SOBRADO DOS MONXES del CAMÍ DE SANT JAUME NORD Photo ofEtapa26 BAAMONDE - SOBRADO DOS MONXES del CAMÍ DE SANT JAUME NORD

May 13, 2023
May 2023

near Baamonde, Galicia (España)

Avui sortim de BAAMONDE localitat on, com a mínim , has d’iniciar el camí en cas de voler obtenir la compostelana del Camí del Nord.

Aqueta etapa te dos itirenaris al inici. Concretament als 5km havíem de decidir pasar pel camí original, 33 km sense serveis, només un bar en el km 17 o bé un recorregut complementari de 40 km per pasar per molts pobles i serveis
Degut que ja portem una mica de piscolabis a la motxilla hem escollit l’original.
Així doncs a les 7:20h hem iniciat el camí en direcció a Sobrado dos Monxes.
El recorregut ha tingut dues parts diferenciades. La primera fins el km 17 que ha transcorregut per paratges naturals, zones inundables, rius i riarols corrent i jugant amb el camí de terra estovada i la segona part es la que ha transcorregut per la carretera DP 8001 cosa que l’ha fet feixuga i llarga al no tenir els mateixos paratges. Els darrers 5km abans d’arribar a Sobrado Dos Monxes també es fan majoritàriament per carretera. En aquest cas la AC231
Avui hem pujat al coll mes alt del camí Del Nord però la pujada no ha sigut tal perquè ja veníem amb alçada de les darreres etapes. L’ascens i el posterior descens es fa per la carretera mencionada anterior
Segueix el clima gallec: núvols, sol i pluja cada hora