Etapa11 SANTANDER-SANTILLANA DEL MAR

Photo ofEtapa11 SANTANDER-SANTILLANA DEL MAR Photo ofEtapa11 SANTANDER-SANTILLANA DEL MAR Photo ofEtapa11 SANTANDER-SANTILLANA DEL MAR

April 28, 2023
April 2023

near Monte, Cantabria (España)

Una boira pixanera ens ha acomiadat avui de Santander (com ahir) En l’etapa d’avui hem passat Peñacastillo 3,8 km traçat urbà després ens hem dirigit cap a 11 km hem passat per Pielagos o hem canviat carretera Per un camí rural asfaltat i després de 2,5 km hem arribat a Boo de Pielagos on pels perills de pasar per la carretera o pel pont de tren recomanen al peregrins agafar el tren. Es trajecte en tren es 1,5 km i triga tres minuts. Seguim el trajecte per carretera, en alguns casos principal, cap a Mogro, Requejada, Barreda on encetem una pujada fins Queveda i Santillana del Mar
on ens quedem a sopar i dormir en en convent de les monges Clarisas.
Ahir l’etapa no estava ben marcada. Faltaven marques Sort del GPS imprescindible en aquest camí
En la etapa d’avui sobraven marques. De tant en tant havia marcas per dos o tres llocs diferents i els pelegrins (majoritàriament extrangers) prenien el que aparexia a la seva guia. Entenc que el camí oficial es per la carretera però passat els anys i veient el perill que suposa de mica en mica han anat obrint braços parales al camí original no tan perillosos i ara predominen les dues marques. Aquestes alternatives son mes boniques que l’original perquè, sense tant tràfic, pots gaudir mes però en el moment d’escollir no queda clar quin serà quin.
Temíem l’etapa d’avui pels comentaris sobre que era per carretera, el ferm. i pel seu kilometratge i al final però al final amb la ruta que hem escollit no ha estat tant.
Dia emboirat que ens ha espetllat les panoràmiques.