Etapa Sud: Refugi d'Agulles Vicenç Barbé - Monestir de Montserrat

Photo ofEtapa Sud: Refugi d'Agulles Vicenç Barbé - Monestir de Montserrat Photo ofEtapa Sud: Refugi d'Agulles Vicenç Barbé - Monestir de Montserrat Photo ofEtapa Sud: Refugi d'Agulles Vicenç Barbé - Monestir de Montserrat

April 15, 2022
April 2022

•   4.3 1 review

near El Bruc, Catalunya (España)

Ruta per la vessant sud del parc natural de Montserrat des del refugi d'Agulles "Vicenç Barbé" fins al Monestir de Montserrat.

Aquesta ruta es divideix en trams molt diferenciats, tant per la dificultat tècnica i el tipus de terreny com per la quantitat de persones amb qui ets pots creuar.
Des del refugi fins al cim més alt del parc, Sant Jeroni (1.236 mts) es segueix el PR C-78 i pràcticament tot el desnivell positiu (també més de 1.000 mts perquè no es va gravar bé) es concentra en aquest tram de boscos i corriols de fortes pujades i baixades. Algun tram convé saber que el camí és estret i que hi ha paret per un cantó (no hi ha cap tram aeri). Hi ha el pas de la Salamandra que el més recomanable és guardar els pals i baixar amb peus i mans recolzades a la paret.
Es pot pujar al cim Montgròs i també a l'Albarda Castellana (nosaltres no ho fer però ens han comentat que hi ha alguna corda). Finalment enfilem la darrera pujada amb escales fins a Sant Jeroni on es pot gaudir d'unes vistes excepcionals des dels Pirineus fins al mar.

El segon tram des de Sant Jeroni fins al monestir és pràcticament tot de baixada.
Hi ha dues opcions però nosaltres fem la que dona tota la volta fins a Sant Joan on abans d'arribar-hi es pot pujar fins a la Miranda de Santa Magdalena.
En aquest recorregut es pot veure el famós Cavall Bernat on hi sol haver escaladors atrevits que pugen fins a dalt.
Finalment baixem fins a Sant Miquel (ermita i creu) on ja podem veure el majestuós Monestir de Montserrat.

Fer la volta 360 de Montserrat és una experiència molt intensa i on es descobreix de molt aprop fauna, flora, ermites, muntanyes i boscos molt bonics.

Salut i cames!

• Photo of NavierStokesh
    NavierStokesh Apr 9, 2023

Como bien se indica, completamente distinta a la etapa norte, con dificultad técnica y no apta para gente con vértigo. La primera parte es donde se concentra el desnivel positivo y toda la dificultad. Hay que realizar grimpadas en ciertos tramos (no muy largos, 3-4 metros, pero con inclinación y cierta altura vertical). También hay una zona de bajada de una grieta (anterior al paso de la salamandra), de unos 2-3 metros de altura donde se debe tener cierta habilidad para bajarlo con pies y manos como si fuera un diedro (no entra una persona). Las bajadas en estos tramos tienen bastante inclinación, y alteran tierra y roca, se debe llevar buen calzado y no tener vértigo.
    Una vez pasado el paso de la salamandra, solamente queda una subida que no tiene más dificultad que el desnivel, hasta llegar al desvío hacia la subida a Sant Jeroni, o a la ermita. A partir de ahí, el resto es una bajada muy cómoda y fácil, por camino muy transitado hasta el monasterio.