Photo ofEtapa 46 Camí de St. Jaume - Camino francés (Camino de Santiago) Villafranca Montes de Oca-Atapuerca Photo ofEtapa 46 Camí de St. Jaume - Camino francés (Camino de Santiago) Villafranca Montes de Oca-Atapuerca Photo ofEtapa 46 Camí de St. Jaume - Camino francés (Camino de Santiago) Villafranca Montes de Oca-Atapuerca

April 24, 2019
April 2019

near Villafranca-Montes de Oca, Castilla y León (España)

ITINERARI:

CAT: sortim de Villafranca Montes de Oca, en un cami que s'enfila als Montes de Oca deixant a l'esquerra l'església de Santiago fruit d'una reconstrucció del segle XVIII, i l'hospital de peregrins de San Antón Abad, reconvertit actualment en un hotel. El cami s'enfila en rampes no superiors al 4 % fins trobar-nos amb un monument on s'han tobat foses comunes de qui foren afusellats en la guerra del 1936. En aquest punt, el cami baixa per tornar a pujar fins el port de la Pedraja a 1157 metres d'altitud i continuar ja en progressiu descens fins al Monestir de San Juan de Ortega que arribem després de fer 6 quilòmetres entre roures i pins. El monestir es una obra originaria del segle XII en estil romànic i de finals del segle XV, de estil gótic tardà.
Deixem el monestir de San Juan de Ortega i al cap de 4 quilòmetres trobem la població d'Agés i després en tres quilò metres més arribem a Atapuerca ja per la carretera BU-V-7012.

CAST: salimos de Villafranca Montes de Oca, por un camino que sube a los Montes de Oca dejando a la izquierda la Iglesia de Santiago fruto de una reconstrucción del siglo XVIII, y del antiguo Hospital de peregrinos de San Antón Abad, ahora convertido en un hotel. El sendero sube por rampas no superiores al 4% hasta encontrarnos con un monumento donde se han encontrado las fosas comunes de los que fueron afusilados en la guerra civil de 1936. En este punto, el camino desciende para despúes ascender de nuevo hacia el puerto de La Pedraja a 1157 metros de altitud, y continuar de nuevo en un progresivo descenso hacia al monasterio de San Juan de Ortega, al cual llegamos tras caminar unos 6 kilómetros entre robles y pinos. El monasterio es una obra originaria del siglo XII de estilo románico y de finales del siglo XV, de estilo gótico tardío.
Salimos del monasterio de San Juan de Ortega y después de 4 kilómetros nos encontramos con el pueblo de Agés y en 3 kilómetros más a Atapuerca, ya por la carretera BU-V-7012.

Photo ofMonument en memoria dels afusellats en la guerra del 1936 Photo ofMonument en memoria dels afusellats en la guerra del 1936 Photo ofMonument en memoria dels afusellats en la guerra del 1936

Monument en memoria dels afusellats en la guerra del 1936

PictographMountain pass Altitude 3,956 ft

Port de la pedraja 1157 mts.