Photo ofEtapa 3 'Del Pirineu al Mar': Sant Llorenç de Cerdans - La Falgarona - coll de la Dona Morta - M.D. de les Salines - La Vajol Photo ofEtapa 3 'Del Pirineu al Mar': Sant Llorenç de Cerdans - La Falgarona - coll de la Dona Morta - M.D. de les Salines - La Vajol Photo ofEtapa 3 'Del Pirineu al Mar': Sant Llorenç de Cerdans - La Falgarona - coll de la Dona Morta - M.D. de les Salines - La Vajol

June 29, 2023
June 2023

•   5 4 Reviews

near Sant Llorenç de Cerdans, Occitanie (France)

LA TRAVESSA

La ruta "Del Pirineu al Mar" ens ha portat des de Camprodón fins a la platja de Colliure , travessant els frondossos boscs de les serres mitges del Vallespir, la Garrotxa i l' Empordà, de vegades per la vessant sud (catalana) i d'altres per la nord (francesa).
És comercialitzada per A Pas d'Isatd, una agència de viatges de muntanya.

Primer ens vam informar a la seva página web i després vam contactar amb en Xavier, que ens va informar de les diferents opcions.
Nosaltres vam triar una de més confort (però dormint al santuari del Coral) i agafat un taxi per tornar de Colliure a Camprodón, on teníem el cotxe.
No vam agafar l'opció de transport d'equipatge (només erem 2 pax).

La relació amb en Xavier va ser molt professional: ens va enviar tot el material i la documentació, i ens va resoldre tots els dubtes.
Els allotjaments van ser correctes i la gent molt atenta.
No vam tenir cap problema amb el taxi, més aviat al contrari.

La Ruta és molt recomanable, variada, fàcil (no té cap lloc complicat) i molt bonica. Però també es "dura" per les distàncies i els desnivells... més encara si es fa en un período amb forta calor (finals juny), com ens ha passat a nosaltres.
És millor fer-la cap a la primavera o tardor (cuan les fagedes estiguin al seu millor "moment").

Hem fet servir el track de l'organització, però també els tracks parcials més detallats de l'usuari de Wikiloc 'JORDI FREIXA SALA".
Moltes gràcies per compartir-los.

ETAPA

Jo crec que ha sigut l'etapa més dura de la travessa pels quilometres, els desnivells, etc tot agreujat per la calor xafogosa que ens acompanya des de l'inici. Només dir que, tot i que la ruta és espectacular, el millor moment ha sigut cuan hem arribat a la font de les Salines i ens hem pogut refrescar, beure i descansar.

Hem sortit del poble de Sant Llorenc de Cerdans seguint el Tour del Vallespir (marques vermelles i grogues), que deixarem més endavant per anar a buscar el corral de la Falgarona. Poc després començarem a caminar pel costat mateix de la frontera per arribar al coll de la Dona Morta i un menhir.

La pujada per terreny rocallós, però sobre tot amb molt poca vegetació es va fent més dur. Entrem en una bonica zona rocosa on destaca, entre altres, la Pedra Basculant.
Més endavant hi ha un canvi total: entrem en una zona de ombrívoles fagedes. Trobarem i seguirem el GR-10 fins el Coll del Pou de Neu.
Ara tornarem a entrar a Catalunya per baixar al santuari de la Mare de Déu de les Salines i la seva refrescant font.

Un bonic corriol ens portarà a una pista que no abandonarem fins el coll de Lli, on girarem fins la carretera de la Vajol i que ens conduirà fins aquesta població.

Sant Llorenç de Cerdans.

Vistes de Sant Llorenç

Esquerra per pista

Atenció! Esquerra

Hem anat a la dreta i hem tingut que tornar enrera.

Camí

Dreta

PictographTree Altitude 4,428 ft

Coll de Pou de Neu.

Photo ofSantuari de la Mare de Déu de les Salines Photo ofSantuari de la Mare de Déu de les Salines Photo ofSantuari de la Mare de Déu de les Salines

Santuari de la Mare de Déu de les Salines

Saludos amigo

• Photo of Tetititu
    Tetititu Jul 9, 2023

Dura etapa de la travessa dels Pirineus cap al mar Mediterrani. El paisatge comença a fer-se més agrest i dur. Molt bones fotos i explicacions. Una forta abraçada.

chus59 Jul 10, 2023

Muchas gracias por tu comentario y valoración.
    Saludos amigo.

chus59 Jul 10, 2023

Moltes gràcies Jordi pel teu comentari i valoració.
    Va ser una etapa dura i més amb la calor. K feia.

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Jul 20, 2023

Hola Chus,

¡Me ha encantado ver las fotos y leer la descripción de tu ruta por la Etapa 3 'Del Pirineu al Mar'! Se ve que lo pasaste muy bien y que la experiencia fue muy gratificante. La ruta parece ser muy hermosa, con paisajes impresionantes y un reto físico interesante. Me alegra mucho que hayas podido completarla y que hayas disfrutado de cada minuto.

Las fotos son preciosas y me han dado mucha envidia. Se ve que el tiempo estuvo muy bueno y que pudiste disfrutar de las montañas, los bosques y los pueblos con encanto. También me ha gustado mucho la descripción de la ruta, que es muy detallada y me ha dado una buena idea de lo que se puede esperar.

Me parece que la ruta es muy completa, ya que ofrece una variedad de paisajes y retos físicos. También me ha gustado mucho que la ruta sea relativamente corta, lo que la hace ideal para personas que no están acostumbradas a hacer senderismo de larga distancia.

En general, me parece que la Etapa 3 'Del Pirineu al Mar' es una ruta muy recomendable para cualquiera que quiera disfrutar de la belleza de los Pirineos y de un reto físico interesante. ¡Muchas gracias por compartir tu experiencia con nosotros!

Un abrazo,

chus59 Jul 24, 2023

Muchas gracias Jordi por todos tus comentarios.
    Esta ruta en otoño, con los hayedos y otros árboles de hoja caduca cambiando de color, ha de ser espectacular.
    Un abrazo.

• Photo of chatame1
    chatame1 Jul 24, 2023

Sin duda una ruta potente en cuanto a desnivel y kilómetros aunque los senderos son una preciosidad con esas zonas de bosque.
    Preciosas fotos, un abrazo

chus59 Jul 25, 2023

Sí, está fue la etapa más dura. Por "suerte" ni las subidas ni las bajadas son duras, pero si continuas (un poco rompepiernas).
    Al tener todo el día para hacerla, te puedes ir regulando...ahora un descanso, luego una parada para comer y beber, etc.
    Un abrazo Andrés (y cuídate!!).