Etapa 21 Mediterrània Pirineu Oriental (Guardiola de Berguedà - La Rodonella)

Photo ofEtapa 21 Mediterrània Pirineu Oriental (Guardiola de Berguedà - La Rodonella) Photo ofEtapa 21 Mediterrània Pirineu Oriental (Guardiola de Berguedà - La Rodonella) Photo ofEtapa 21 Mediterrània Pirineu Oriental (Guardiola de Berguedà - La Rodonella)

December 7, 2023
December 2023

near Guardiola de Berguedà, Catalunya (España)

L'objectiu d'aquestes caminades es arribar al nostre Pirineu (La Molina) des de Barcelona (arran de mar), seguin camins, de carreteres, i cursos fluvials, i de tornar a la ciutat en una ruta de circular.
ETAPA 21 Guardiola de Berguedà - La Rodonella.
Inici: Antiga estació de tren de Guardiola de Berguedà.
Final: Estació de bus de la Rodonella.
Comencem a caminar per un camí al costat del riu Llobregat fins que trobem una passarel·la que creua la C-16 i un cop a l'altra banda agafem la B-400 fins passat el riu Saldes on agafem una pista forestal a la nostra esquerra que s'enfila fins pocs metres abans d'arribar a l'església de Sant Climent de la Torre de Foix a 947 metres d'altitud, on deixem la pista per girar a l'esquerra fins arribar al mas del Jou i seguir per pista asfaltada un descens que en condueix a l'antiga colònia minera de Sant Corneli, on es pot visitar la galeria de Sant Romà en un viatge de 450 metres en vagoneta. Arribats a aquest punt ja portem vuit quilòmetres de recorregut i fem dos quilòmetres més de pujada fins a situar-nos als 1080 metres d'altitud i començar un descens vertiginós pel torrent del Querol, i seguir per un sender amb vistes al pantà de la Baells i l'antiga central tèrmica de Cercs fins arribar al nostre final d'etapa situat a la Rodonella barriada d'obres miner que va créixer en la primera meitat del segle XX.