Etapa 2/2. Refugio de Goriz - Punta de las Olas - Refugio de Pineta

Photo ofEtapa 2/2. Refugio de Goriz - Punta de las Olas - Refugio de Pineta Photo ofEtapa 2/2. Refugio de Goriz - Punta de las Olas - Refugio de Pineta Photo ofEtapa 2/2. Refugio de Goriz - Punta de las Olas - Refugio de Pineta

July 29, 2017
July 2017

near Gavarnie, Occitanie (France)

DIA 2:
Sortim de les 7 del matí del refugi de Góriz i tornem a agafar el GR-11. Aquesta part del GR és molt poc concorreguda, ja que la majoria de gent que estava al refugi anaven a fer el Mont Perdut. La primera part és fa molt bé, es bastant planer cosa que permet avançar amb facilitat i va bé per escalfar motors. Tenim una primera pujada fins al Collado de Góriz. Aquí i fem una primera parada i ja podem veure un tros del Cañon de Añisclo. La veritat que és una passada.
Aquí agafem el GR que va per d’alt, per tant comencem a caminar en direcció Nord. Aquest camí és preciós, i ens fa passar per unes raconades on quedes enamorat del paisatge. En mica en mica i sense gaire dificultat anem avançant metres, i en qüestió d’una horeta o així ens plantem al punt on hem d’abandonar el GR si volem fer el cim.
Aquest tros hi ha algun petit tram de grimpada, però és fàcil, que sigui de I o II com a màxim.
Al cim podem gaudir d’unes vistes espectaculars i a més estem sols! La veritat una passada!
Desprès de tirar unes quantes fotos i menjar, és hora de tornar per on hem vingut i continuar el GR. Aquest tram que ens queda, és una miqueta més complicat i s’ha de vigilar ja que una relliscada podria tenir conseqüències. Hi ha un bon pati! Els trams més difícils estan equipats amb cadena, cosa que et dóna més seguretat.
A mi, personalment m’ha agradat molt aquest tram del GR. Desprès de casi 2 hores més (no perquè sigui llarg o hi hagi molta pujada, sinó per que al ser més difícil vas més lent) arribem al Collado de Añisclo. Tenim 1400m de desnivell negatiu fins al refugi de Pineta, i tardem 2 hores més en baixar-ho tot. La veritat és que ja estàs cansat i la baixada carrega bastant els quàdriceps.
Tot i això ha estat una jornada fantàstica i s’ha pogut disfrutar d’unes vistes espectaculars. Un d’aquests llocs que sempre tens ganes de tornar-hi.

PictographInformation point Altitude 8,791 ft

Abandonem el GR-11

Abandonem el GR per fer cim!

Collado de Añisclo

Collado de Goriz

PictographInformation point Altitude 8,296 ft

MALLOS DE LACAY

Mallos de Lacay

PictographRisk Altitude 9,788 ft

Petita grimpadeta

Grimpada per accedir al cim

PUNTA DE LAS OLAS

Punta de las Olas (3002m)

PictographMountain hut Altitude 7,199 ft

Refugio de Goriz

Refugio de Góriz

PictographMountain hut Altitude 4,088 ft

Refugio de Pineta

• Photo of marta.ferrer
    marta.ferrer Jul 31, 2017

Sembla molt maca de fer! M'he l'apunto