Etapa 14 Mediterrània Pirineu Oriental (La Farga de Bebié - Ripoll)

Photo ofEtapa 14 Mediterrània Pirineu Oriental (La Farga de Bebié - Ripoll) Photo ofEtapa 14 Mediterrània Pirineu Oriental (La Farga de Bebié - Ripoll) Photo ofEtapa 14 Mediterrània Pirineu Oriental (La Farga de Bebié - Ripoll)

June 24, 2023
June 2023

near Montesquiu, Catalunya (España)

L'objectiu d'aquestes caminades es arribar al nostre Pirineu (La Molina) des de Barcelona (arran de mar), seguin camins, carreteres, i cursos fluvials, i tornar a la ciutat en una ruta circular.
ETAPA 14 La Farga de Bebié - Ripoll.
Inici: Estació de tren la Farga de Bebié.
Final: Estació de tren Ripoll.
Iniciem l'etapa a la sortida de la Farga de Bebié, a l'antiga N-152 i per unes escales baixem a un pont ferroviari amb un petit voral que ens permet travessar el riu Ter i agafar el GR 151 que s'enfila fins l'ermita de Sant Moí i el collet de Ripoll de quasi 780 metres d'alçada. En aquest punt comencem a baixar fins creuar la riera de Vallfogona i començar una nova pujada fins el coll de Maranyic on ja portem sis quilòmetres de caminada. Seguim per una pista i al cap d'uns dos quilòmetres i mig creuem la via fèrria del ferrocarril traspirinenc. A partir d'aquí ens queden uns cinc quilòmetres, els cuals ja caminem per paisatges més urbans, com són unes antigues colònies industrials i recloses del riu Ter, al qual seguim fins arribar a la vila de Ripoll.

Pont del ferrocarril

Ermita i Mas de Sant Moí

Riera de Vallfogona

Pas a nivell

Photo ofFàbrica de Roig, Colònia de Santa Maria Photo ofFàbrica de Roig, Colònia de Santa Maria Photo ofFàbrica de Roig, Colònia de Santa Maria