Etapa 1 Cami dels Bons Homes : Del Santuari de Queralt (Berga) a Gósol

Photo ofEtapa 1 Cami dels Bons Homes : Del Santuari de Queralt (Berga) a Gósol Photo ofEtapa 1 Cami dels Bons Homes : Del Santuari de Queralt (Berga) a Gósol Photo ofEtapa 1 Cami dels Bons Homes : Del Santuari de Queralt (Berga) a Gósol

May 29, 2021
May 2021

near Berga, Catalunya (España)

El Cami dels Bons Homes és un itinerari que recorre el GR-107 seguint les rutes de migració que van utilitzar els càtars o Bons Homes durant els segles XIII i XIV quan fugien de la croada i la inquisició promoguda per l’església catòlica de Roma amb l’ajuda del Rei de França. El farem en 11 etapes (dividim l’etapa 4 de Bellver de Cerdanya a Porta en dos etapes):

1) Etapa 1: Santuari de Queralt - Gósol
9) Etapa 8: Comus - Montségur
10) Etapa 9: Montségur - Roquefixade
11) Etapa 10: Roquefixade - Foix

Avui hem fet la primera etapa del Santuari de Queralt a Gósol. Ens ha enganxat una tormenta forta just passat el coll del Portet i això ens ha fet anar molt lents i trobar refugi quan plovia fort. El temps de l’etapa és pot reduir facilment una hora i mitja amb bones condicions metereologiques.

Sortim del Santuari de Queralt. Un monòlit assenyala el començament del camí. Anem cap a Espinalbet. Es passa enmig del petit nucli de cases deixant l'església de Sant Miquel a mà dreta. El camí gira al NO, a l'esquerra, pujem fins als prats de sota la Mare de Déu de Corbera i enfilem cap al
Coll d'Oreller. Continuem cap el pla de l’Estany, una esplanada on abans hi havia un estany.
Continuem la ruta arribant a una fageda fent ziga-zagues fins a desembocar al Camí dels Planos en direcció a Peguera seguint l'antic traçat del trenet que duia el carbó des de les mines de Peguera. Es passa un petit túnel.
Continuem fins a Peguera, antic nucli rural i miner, actualment deshabitat.
Continuem cap a les parets de la Gallina Pelada, que, amb 2.320 m, és el cim més alt de la serra d'Ensija. Arribem a sota
les parets de les roques de Ferrús de colors espectaculars. Es continua cap al nord-oest arrambats a la roca i en forta pujada per la canal Gran de l'Estret fins arribar al Collet de l'Estret, punt mes alt del recorregut. Baixem fins al Coll del Portet, seguim la pista a la dreta fins a la font del Portet, on s'abandona per agafar un sender a mà esquerra que baixa fortament pel bosc de pi roig de la baga de les Llebres, vorejant després el roc de Sant Telm. Vistes al massís del Pedraforca.
Anem cap el poble de L’Espà, després el poble de Sorribes i enfilem cap Gósol. Fi de la primera etapa.

Església de Sant Miquel any 1791, Espinalbet

Coll del Portet

Cap de la Creu

elebben Oct 13, 2021

Hola, una pregunta, hay fuentes para rellenar agua durante la etapa? Muchas gracias

Raimon Ripoll Oct 14, 2021

Hola, si que hay fuentes lo que no tengo claro es la calidad del agua. Nosotros no necesitamos rellenar agua, con litro y medio y un acuarius por cabeza nos dio de sobra. Saludos, Raimon

elebben Oct 14, 2021

Muchas gracias por la información, y abusando de tu amabilidad me gustaría preguntar si sabes dónde te pueden sellar el carnet del Camí dels Bons Homes en la primera etapa

Raimon Ripoll Oct 15, 2021

Hola Elebben, no lo sé, nosotros lo estamos haciendo por libre y no tenemos carnet. Tienen una web, igual allí lo puedes encontrar. Saludos, Raimon

elebben Oct 18, 2021

Ruta hecha!!! Gracias por los consejos, nos ha encantado, saludos!!!

Raimon Ripoll Oct 19, 2021

Celebro que os haya gustado! Saludos!!

caminantsensepresses Apr 13, 2022

Bones,volem fer la primera etapa i voldríem saber si esta ben indicada i senyalitzada o millor portar gps?
    Moltes gràcies

Raimon Ripoll Apr 13, 2022

Hola, la ruta segueix el GR107 i es fàcil de seguir trobant les senyals del GR. No recordo cap tram en el que fos difícil seguir-la. Salut!

caminantsensepresses Apr 13, 2022

Moltes gràcies

caminantsensepresses Apr 29, 2023

Molt bon caminada per un entorn preciós ,gràcies per compartir-la

• Photo of caminantsensepresses

Nosaltres farem nit a cal barbut i demà arribarém a Gossol