Photo ofÉtang de Soulcem (Estany de Solcén - Estany de Medacorba-Port de Medacorba-Pic dels Lavans) Photo ofÉtang de Soulcem (Estany de Solcén - Estany de Medacorba-Port de Medacorba-Pic dels Lavans) Photo ofÉtang de Soulcem (Estany de Solcén - Estany de Medacorba-Port de Medacorba-Pic dels Lavans)

September 17, 2010
September 2010

near Marc, Midi-Pyrénées (France)

RECORDA si et posiciones sobre el nom de l'excursió es posarà de color blau, clica amb l'esquerra i enllaçaràs amb les fotos de l'excursió que estant al Picasa.
Sortida - arribada, aparcament de l'Estany de Solcén (Étang de Soulcen), està al final de l'Estany (cara sud). Per arribar cal agafar la carretera que surt de la rotonda de Tarascon- sur-Ariège (França) i que puja a l'estany, tot passant per Vicdessos, Auzat i Monicoau.
Marxarem per la pista forestal que va pujant (direcció sud) tot seguint el GR ( senyals de pintura vermella i blanca) , més endavant deixarem la pista i seguirem el camí del GR que puja per el costat del riu, primer per el costat est i després per l'oest. Aviat arribarem a la preciosa vall de Solcén, està plena de Orris (cabanyes de pastor). Cada Orri són unes tres cabanyes ( una per el pastor, l'altra per guardar els formatges d'ovella, i l'altra per guardar els xais petis) i la seva jaça per tancar el ramat.
El camí travessa tota la vall en direcció sud , trobarem el camí que puja al Port de Boet i l'Estany de la Socarana i més endavant després dels orris de la Cróts, deixarem el GR que va el Port de Rat. Seguirem el camí, quant pràcticament estem al final de la Vall començarà a pujar (direcció oest, era un camí molt important ja que encara es conserven molts dels trossos empedrats), té senyals de pintura groga i ens pujarà a l'Estany de Medacorba .
El voltarem per la seva cara est i seguirem el rec que baixa de sota el Pic de Medacorba per la cara oest (trobareu fites de pedres) un tros amunt començareu a trobar, un gran pedregam de rocs que caldrà travessar. En acabar el pedregam el camí s'enfila per la canal de la cara oest (estem casi sota del Medacorba) per anar a pujar el Port de Medacorba. Mes amunt els rocs son mes grossos (el caminar es fa mes lent, cal anar en prudència i tenir un minin d'esperiencia en caminar sobre blocs de pedras).
En arribar a sota el Port de Medacorba tenim dues canals, totes dues pujant a dalt. Normalment es puja per una i es baixa per l'altra. Pujarem per la de la cara est. A l'arribar al Coll tenim tot el Circ de Baiau davant nostre. Seguirem per la carena del Coll en direcció oest i enfilarem la pujada al Pic dels Lavans. Un tros més amunt creuarem la carena i enfilarem per una canal (cara sud) , aviat tindrem que anar fent grimpades (les fites ens aniran marcant el camí), el cim, té dos petis turonets, el de l'oest es puja fàcilment. El de l'est que es l'autèntic Pic de Lavans, caldrà una nova grimpada i una mica de prudència.
El Pic de Lavans és un gran mirador, per la cara nord-oest tenim el Montcam , Pica d'Estats, Sotllo, per l'oest la Vall Farrera i el Pla de Boet, al sud-oest, el Monteixó, al sud el pic de Sanfonts, el Coma Pedrosa, Baiau, Roca Entrevasada, a l'est Pic de Medacorba, Pla de l'Estany, Cataperdis, Tristaina,Font Blanca, etc.
La baixada la farem desfent el camí de pujada fins a l'Estany de Medacorba. Aquí agafarem un camí que baixa per la cara sud-est de l'Estany i ens baixarà a trobar la pista que puja a sota del Port de Rat, la creuarem i la seguirem uns pocs metres per agafar el camí que baixa a la Vall de Solcén. En arribar a baix a la pista, la seguirem i ens portarà a l'aparcament del Estany de Solcén.
Cartografia Editorial Alpina, mapa d'Andorra. IGN 2148 OT Vicdessos, Pics d'Estats, et du Montcalm.