Estels del Sud - Etapa 3 de 5 - Refugi Font Ferrera - Caro 2018-04-08 8:29

Photo ofEstels del Sud - Etapa 3 de 5 - Refugi Font Ferrera - Caro 2018-04-08 8:29 Photo ofEstels del Sud - Etapa 3 de 5 - Refugi Font Ferrera - Caro 2018-04-08 8:29 Photo ofEstels del Sud - Etapa 3 de 5 - Refugi Font Ferrera - Caro 2018-04-08 8:29

1940
April 14, 2018
April 2018

•   5 2 Reviews

near Fredes, Valencia (España)

Ruta dels Estels del Sud – 5 Etapes (Arnes – Beseit – Refugi Font Ferrera – Caro – Paüls)
3ª Etapa Refugi Font Ferrera - Caro 2018-04-08 8:29

Un any més amb en Jesús hem volgut fer una ruta d’uns dies caminant per les muntanyes a finals d’hivern o inici primavera, continuant amb les que ja vàrem fer els dos anys passats (La Ruta dels Refugis i El Brogit de la Vall).

Estels del Sud és una ruta circular que ens ofereix la possibilitat de fer una travessa de cinc jornades pel Massís dels Ports. Pernoctar cada nit en un establiment diferent i durant el dia, seguint la seva ruta, gaudir d'un dels entorns naturals més salvatges i desconeguts del nostre país. Els Ports són un massís calcari de relleu escarpat que ha estat humanitzat des de la prehistòria. Caminarem entre Tarragona (comarques de Montsià, Baix Ebre i Terra Alta), Terol (Matarranya) i un xic de Castelló (Baix Maestrat) si agafem la ruta alternativa i pugem el Negrell. Les cinc etapes es poden començar i finalitzar en qualsevol dels cinc llocs que funcionen com a inici-final d'etapa: Arnes, Beseit, Refugi de Font Ferrera, Caro o Paüls, i es pot fer en qualsevol sentit.

3ª Etapa Refugi Font Ferrera – Caro
Ens hem aixecat a les 7:00 després d’una nit de fortes pluges i estava sorprenentment nevant. Hem esmorzat tranquil·lament amb les tres parelles que havíem dormit i el guarda del refugi, el molt conegut Gabriel, en “Guti”. Les dos parelles de Castelló ens havien convidat a un bon “cremat” abans d’anar a dormir, sembla ser que ja és una tradició en les seves estades en aquest refugi. Amb la parella de Barcelona, que anava en sentit contrari, vàrem calcular que ens teníem que retrobar a prop del Coll de la Terre (entre Arnes i Paüls). El refugi és agradable, amb dues zones per dormir i en Guti ens havia preparat per sopar un bon plat de pollastre i un bon foc.

Amb polaines i capelines comencem la marxa per la pista (segurament hagués sigut millor pujar fins a el Negrell, i així trepitjar un xic Castelló ;-) Trobem un poc de neu, doncs les crestes havien quedat agradablement enfarinades. Arribem al refugi obert Mas del Frare on ens traiem les capelines i fem un mos. Passem al costat de la mina de Wolframi i no ens podem saltar la Cova del Vidre, realment un lloc ben orientat i immens. Les vistes a les diferents moles i al Delta de l’Ebre excepcionals. La botànica que ens rodeja ens diria -si no sabéssim on som-, que estem al mig dels Pirineus. A l’arribar al Coll de Pallers hi ha la possibilitat de carenejar per un corriolet fins a dalt del Caro, però en aquell moment amenaçava pluja i feia un fort vent, per tant decidírem anar directes a vall cap el nou refugi de Caro i demanar uns ous ferrats a la Maria, que ens ha atès de manera fenomenal!

Podeu trobar el track complert
- Estels del Sud 5 Etapes
o els tracks per etapes:
- 1ª Etapa Estels del Sud Arnes - Beseit
- 2ª Etapa Estels del Sud Beseit - Refugi Font Ferrera
- 3ª Etapa Estels del Sud Refugi Font Ferrera - Caro
- 4ª Etapa Estels del Sud Caro - Paüls
- 5ª Etapa Estels del Sud Paüls - Ares

En resum cinc dies de bons corriols, impressionats paisatges, excel·lent conversa i bons àpats... fantàstic per desconnectar, fer moure les cames, activar les neurones i gaudir de tot plegat. La companyia d’en Jesús, una vegada més engrescadora i immillorable.

Una ruta absolutament recomanable per tots els que ens agrada passar uns dies a la muntanya en moments que el sol encara no cau de ple.

PictographMountain hut Altitude 3,740 ft

PictographMountain hut Altitude 3,789 ft

08-ABR-18 10:56:13

PictographWilderness hut Altitude 3,875 ft

Refugi Mas del Frare (obert)

08-ABR-18 11:03:27

Coll de Pallers

08-ABR-18 14:26:02

PictographMountain hut Altitude 3,537 ft

Nou Refugi de Caro (Caro)

08-ABR-18 15:08:34

• Photo of montagut
    montagut Apr 26, 2018

Bones vistes, bona pluja i bona companyia. Genial
    Salut amic!!!

• Photo of capita haddock
    capita haddock Apr 26, 2018

Excepcional company, Montagut ! Amb en Jesús es por anar a donar la volta al món ;-)

• Núria Estruch Apr 3, 2021

Hem seguit les teves 5 etapes d'Estels del Sud i ens ha anat super bé, unes terres molt boniques de conèixer!! Gràcies per compartir!

• Photo of capita haddock
    capita haddock Apr 5, 2021

Benvolguda Núria Estruch, aquesta ruta és fantàstica i en tenim un excel·lent record. Contents que us hagi sigut d'utilitat. Gràcies pels teus comentaris.