Estanys Rius i Redó (a prop de Vielha)

Photo ofEstanys Rius i Redó (a prop de Vielha) Photo ofEstanys Rius i Redó (a prop de Vielha) Photo ofEstanys Rius i Redó (a prop de Vielha)

8 hours one minute
June 28, 2011
June 2011

near Senet, Catalunya (España)

(En el blog, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera)
(In the blog, you can access the automatic translation into english and other languages)

Cal deixar el cotxe a la boca sud del tunel de Vielha. El camí comença entre els edificis del Refugi Ospitau de Vielha i es tracta del GR11. La pujada és agradable per les Escaletes de Conangla i tot fent ziga-zagues es va enfilant després més dret. En un moment donat, a mitja pujada, trobareu un sender a l'esquerra que va a l'estany Redon: és per on tornarem. Dalt del tot el camí s'aplana una mica i així arribem a l'extraordinari estany de Rius. (Si seguissim el GR podríem anar a l'estany Tort de Rius i al Llac de Mar). Un cop estem a la part més rodona i ample de l'estany de Rius on hem arribat, si mirem en direcció oest veurem una pedregosa vall que s'enfila cap un coll que s'endevina, és el coll d'Estanh Redon. Aquí ja no hi ha camí, cal anar pujant intuitivament cap el coll, sense massa dificultat. Dalt del tot tindrem unes magnífiques vistes de l'Aneto, la Maladeta i el Tempestats i a sota nostre l'estany Redon, amb una cabana al costat. La baixada es veu molt dreta, però cal anar baixant a poc a poc i buscant sempre el millor pas i així s'arriba a una cabana que ja es veia des del coll. És una cabana de la companyia elèctrica que està tancada, per tant no hi podeu comptar en cas d'emergència. Sembla que la companyia electrica no destaca pel seu respecte per la seguretat i vida dels excursionistes. Sota de la cabana, es veu un camí que se'n va cap a la dreta i primer puja una mica, va a fer una volta per baixar decididament, passar un torrentet i una hora després enllaçar en el GR, just al punt que hem vist pujant.
He qualificat la caminada com de "moderada" per la baixada cap a l'estany Redon.
Feta el 24.06.2011

Per a més informació podeu anar al blog vinculat: