Estanys Pessons i de la Solana

2057
August 25, 2014
August 2014

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

Aquesta excursió es apta per a tothom, i ho certifica el fet que la fem un diumenge d'agost, sense matinar i la pujada sembla el carrer major.
Sortim del parking de la estació d'ski de grau roig, i ja veiem força gent que esperen el taxi que t'apropa fins al primer dels estanys.
Nosaltres decidim de pujar a peu, això si no pas per la pista de terra on passen els 4x4sino per un caminet que travessa el bosc, es marcada amb punts de color blau.
En poc menys de uns 20 minuts estem al primer estany, on seguirem les marques del GR7, que ens acompanyaran per tots els estanys del circ, compost pel forcat, el rodó, el meligar, el de les fonts i finalment l`estany del cap dels pessons.
Fins al de les fonts el camí es molt planer, i només el camí s`enfila per arribar a l’últim, però que ningú se`l perdi no per aquest en si sino sobretot per la vista que en alçada hi han dels altres, tots en filera en una foto que es fa difícil d’oblidar.
La tornada la farem per una camí interparroquial, marcat en punts grocs, que comença a l`estany de les fonts, perfectament indicat amb una senyal i que no comporta cap dificultat.
Aquesta variant ens farà arribar als estanys de la Solana, fins arribar al segon estany dels pessons, el forcat, on tornem pel mateix camí que vam pujar.
Fàcil, curta i entretinguda excursió per a totes les edats, que es pot completar ( resta pendent ) amb la pujada al pic dels pessons, que nosaltres no vam fer.