Estanys de Tristaina, Pic Tristaina i estany forcat i volta circular

Photo ofEstanys de Tristaina, Pic Tristaina i estany forcat i volta circular Photo ofEstanys de Tristaina, Pic Tristaina i estany forcat i volta circular Photo ofEstanys de Tristaina, Pic Tristaina i estany forcat i volta circular

October 25, 2022
October 2022

near El Serrat, Ordino (Andorra)

Estany de Tristaina, Pic Tristaina i estany forcat
Ruta exigent per la distància, la grimpada al Pic de Tristaina (no és difícil però força vertical, atenció a les persones que pateixen vertigen) i per les tarteres.
Nosaltres vam fer una extensió circular pels llacs del darrere del Pic. És magnífica, però el conjunt es fa llarg, i els ascensos i descensos els fem per tarteres amb força desnivell.
Vam descartar l'ascens al Mirador de Tristaina, però abans vam fer un parell d'intents, així que el track inclou en els primers kms un camí fet i desfet, fins que vam decidir la ruta final.
En cas que voleu seguir el track d'una tirada, recomanem fer-lo a l'estiu, quan hi ha més hores de llum.
Els llacs són preciosos i els seus tons canviants, a mesura que t'hi acostes, regalant-nos uns turqueses i uns verds purs d'extraordinària bellesa.
Dels llacs del darrere (part francesa) no vam poder fer fotos perquè anàvem amb pressa per por a quedar-nos sense llum, però són magnífics.
La ruta està ben senyalitzada amb fites i punts grocs, primer, i franges vermelles i blanques després, fins que recuperen en el tram final els punts grocs.
Malgrat la sequera d'aquest any, els rierols encara ofereixen un bon espectacle.