Estanys de Tristaina i de Creussants (Andorra)

Photo ofEstanys de Tristaina i de Creussants (Andorra) Photo ofEstanys de Tristaina i de Creussants (Andorra) Photo ofEstanys de Tristaina i de Creussants (Andorra)

August 14, 2017
August 2017

near El Serrat, Ordino (Andorra)

Data realització: 14 d'agost del 2017
Temps total: 2h45
Punt de sortida: final de la carretera d'Arcalís CS-380
Cota sortida: 2240m

Els Estanys de Tristaina, és una excursió molt assequible, i et permet gaudir de tres estany l'un molt aprop de l'altre. Però no ens enganyem, deu ser l'excursió més concorreguda d'Andorra. Per evitar les multituts, aquesta variant és molt interessant, ja que et permet no haver de fer dos cops el tram més concorregut (accés a Tristaina), passant per un quart estany, el de Creussants, i sobretot, perque passa pel Roc del Vaquer, amb unes vistes inigualables dels tres Estanys de Tristaina!!!

Sortim del darrer parquing de l'estació d'esquí d'Arcalís, i enfilem direcció l'Estany de Creussants. Pugem en algun tram per sota d'un telecadira de les pistes, fins que arribem a l'Estany. Seguim pujant per un curt tram de pista, i de seguida ja enfilem cap a el Roc del Vaquer, on ens hem de desviar un petit tram per poder gaudir de les vistes fantástiques de Tristaina. Retornem a la desviació, i comencem a baixar cap als tres estanys. El camí ens porta a l'estany del Mig. L'anirem vorejant fins arribar a l'inici de l'Estany de Més Amunt, el més gran dels tres de Tristaina, i seguirem donant la volta a l'Estany del Mig.

Si volem tocar els tres estanys, haurem de baixar fins a l'Estany Primer, que queda més ensotat que els altres dos, i després haurem de remuntar el que hem baixat, ja que el punt de sortida cap al parking, es troba a l'alçada dels altres estanys.

Finalment, baixarem el tram de muntanya fins al parking, ara si, amb tota la gentada (dalt dels estanys, la gent queda una mica més dispersa...)

Roc del Vaquer

Estany de Creussans IEA-BE-23

Creuilla Roc del Vaquer

• qllaurado Jun 10, 2021

Ruta per les dues valls Sorteny i Rialb, hem fet dues extensions , el mirador del Grau de la Llosa i el refugi de Rialb , amb el desglaç els dos rius estan joiosos
    Ruta molt aconsellable

Vistes espectaculars dalt el mirador