Estanys de Ransol – Pic de la Serrera – Estany Mort – Refugi de Cóms de Jan

Photo ofEstanys de Ransol – Pic de la Serrera – Estany Mort – Refugi de Cóms de Jan Photo ofEstanys de Ransol – Pic de la Serrera – Estany Mort – Refugi de Cóms de Jan Photo ofEstanys de Ransol – Pic de la Serrera – Estany Mort – Refugi de Cóms de Jan

June 8, 2021
June 2021

near Ransol, Canillo (Andorra)

Esplèndida i exigent caminada al pic de la Serrera, en el transcurs de la qual hem passat pels estanys de Ransol, el coll de Meners, l’estany Mort i el refugi de Cóms de Jan. Comencem la marxa a l’aparcament que hi ha al fons de la vall de Ransol, on anem pujant al costat del riu dels Meners, que amb un bon cabdal d’aigua pel desglaç, ens ofereix un seguit de bonics salts, amb un imponent paisatge emmarcat per una catifa de flors i verdor.

Arribem a la zona dels Clots, on s’obre la visió i podem gaudir de la bellesa del circ glacial que se’ns ofereix al davant, mentre anem pujant als estanys de Ransol, arribant primer al estany petit i tot seguit, desprès de fer un dret pujador, arribem al estany gran de Ransol, bonic estany de formació glacial i des del que gaudim d’una esplèndida panoràmica del cim de la Serrera i tots els que emmarquen aquest circ.

Seguim amunt i ben aviat enllacem amb el GRP-1 (gran ruta del país que dona la volta a Andorra) i tot seguit arribem a la barraca del coll dels Meners (encara plena de neu al interior). Pugem una mica més i arribem al coll, on podem observar la vall del Sorteny en tota la seva grandària i esplendor. Prenem un corriol a la dreta, que passant pel costat de diferents forats de mines de ferro i per un seguit de trams rocosos que anem salvant, fins encarar la pujada final al cim de la Serrera.

Arribats al cim, senyalat per un estripagecs amb el nom de la Serrera, reposem una mica i fem les fotos de rigor, mentre gaudim d’imponents vistes sobre una multitud de muntanyes, entre les que hem pogut reconèixer, el Comapedrosa, Baiau, Aneto, pica d’Estats, Montcalm, Biseberri, Perdiguero, Roca-entrevesada, Medacorba, Monteixo, pica Roja, Font Blanca, Tristaina, Pessons, Montmalús, Casamanya, Salòria, Estanyó, Cabaneta, Meners, Escobes, Noé, etc., i un gran nombre d’estanys amb les valls del Sorteny i Ransol als nostres peus.

Baixem del cim, pel mateix corriol però, sense arribar al coll, anem directament a la barraca dels Meners, passant per sobre l’estany dels Meners de la Coma i davallant direcció als estany de Ransol, però abans d’arribar-hi enllacem amb el GRP-1 per seguir-lo fins al refugi de Cóms de Jan, passant abans per l’estany Mort (completament glaçat) i gaudint durant tot el trajecte d’imponents vistes.

El refugi completament arranjat amb taula, lliteres i llar de foc, està situat als peus del circ de la pala de Jan, amb un bonic salt d’aigua del riu de Jan. Deixem el refugi i els senyals del GRP-1 per seguir els senyals grocs, que amb una forta davallada, primer al costat del riu de Jan amb bonics salts d’aigua i tot seguit, per dins d’un bosc de pi negre, ens permeten arribar al punt de sortida d’aquesta imponent caminada.

Photo ofSortida i arribada - Coma de Ransol Photo ofSortida i arribada - Coma de Ransol Photo ofSortida i arribada - Coma de Ransol

Sortida i arribada - Coma de Ransol

Estany gran de Ransol

Collada de Meners

Pic de la Serrera

Vistes des del pic de la Serrera

PictographRiver Altitude 8,061 ft

Riu de Jan

• Photo of Vilardell Amunt
    Vilardell Amunt Sep 5, 2021

Ruta molt maca i agraïda, fàcil, només cal tenir en compte el desnivell. Gràcies per compartir!

• Photo of erill
    erill Sep 11, 2021

Gràcies MerVilMas pel comentari i valoració. Celebro que la ruta t'hagi agradat (tot i el fort desnivell) i que hagis gaudit de les bones vistes que hi ha en tot el recorregut!