Estanys de Pessons i Coll de Pessons (Andorra)

Photo ofEstanys de Pessons i Coll de Pessons (Andorra) Photo ofEstanys de Pessons i Coll de Pessons (Andorra) Photo ofEstanys de Pessons i Coll de Pessons (Andorra)

August 16, 2017
August 2017

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

Ruta molt agradable de fer i per a tots el públics. La ruta segueix el GR-7, tot i que en aquest cas hem fet una variant per un camí comunal que permet fer un tram circular. Al llarg del camí es poden veure una dotzena llarga d'estanys, la majoria dels quals s'hi passa a tocar del camí:
- Estanys de la Solana: conjunt de 7 estanys seguin la variant del camí comunal
- Estany del Cap de Pessons

Punt de sortida: aparcament del Cubil de l'estació d'esquí de Grau Roig

Intinerari:
Sortint de l'aparcament de l'estació de Grau Roig (quota 2.105), es puja per les pista d'esquí fins a arribar al Bar del Refugi de Pessons a la quota 2.307 (no és un refugi com a tal, sinó que pertany a les pistes d'esquí, i està obert durant l'estiu). Aquest és l'únic tram de l'itinerari que se circula per zona no "verge".

A partir d'aquest punt, nosaltres hem triat fer la pujada per un camí comunal (marques grogues) que surt just per sobre del bar del refugi (vorejant l'edifici), i que agafa una vall paralel.la al GR-7, que ens permet anar passant pels Estanys de la Solana, un conjunt d'uns 7 estanys. Aquest camí acaba arribant al mateix GR a la quota 2.493, just a tocar de l'Estany de les Fonts.

En aquest punt, tenim l'opció de seguir pujant amunt pel GR-7, o tirar avall pel mateix GR fent una ruta circular fins a tornar a trobar el Bar del Refugi de Pessons. Nosaltres hem seguit amunt, fins a veure l'Estany del Cap de Pessons (quota 2.600m) i fins a arribar al Coll de Pessons (quota 2.813m). Des del coll, es pot arribar fàcilment fins al Pic de Pessons (en el nostre cas no ho hem fet), i seguint la carena s'arribaria al Pic de l'Àliga i el de Montmalús.

La baixada la farem seguint el GR-7, tot i que en el nostre cas ens hem desviat uns metres per remullar el peus en l'Estany del Cap de Pessons. Al llarg del recorregut de tornada, anem passant la resta d'estanys que formen el Cercle de Pessons (les Fonts, Melingar, Rodó, Forcat i Primer de Pessons).

Molt agradable la cerveseta gaudint de les vistes de l'estany Primer!