Estanys de Pessons - Grau Roig - Andorra

Photo ofEstanys de Pessons - Grau Roig - Andorra Photo ofEstanys de Pessons - Grau Roig - Andorra Photo ofEstanys de Pessons - Grau Roig - Andorra

June 22, 2017
June 2017

•   3.7 1 review

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

La valoració de la dificultat de la ruta sempre es tècnica.
La dificultat física depèn de l'estat de forma de cada persona. Cal tenir en compte distancia i desnivells.
Els temps es amb aturades incloses i es orientatiu.
La ruta està gravada amb un GPS Garmin i corregida amb el Base Camp.
-----
APROXIMACIÓ: La ruta comença a l'estació d'esquí de Grau Roig.Des d'Andorra la Vella, agafem la carretera CG-2 direcció a França. Poc després de la rotonda del túnel d'Envalira agafem a ma dreta direcció Grau Roig.
----
VALORACIÓ: la valoro com a moderada, el camí es molt fresat i fàcil de seguir i no té cap pas difícil, només hi ha alguns petit tram amb grans rocs però que no té cap dificultat.
RUTA:
Sortim de l'últim aparcament que hi ha a l'estació i comencem una forta pujada pel marge que ens porta a una ample pista forestal i pista d'esquí fins a arribar al refugi a i l'Estany Primer.
Continuem a ma dreta del refugi, on trobem ja els típiques rodones de pintura grogues que marquen les rutes a Andorra.
Tot el camí està molt ben senyalitzat i molt fresat, doncs es una ruta molt habitual, per tant es fàcil de seguir.
Anem pujant passant pels diferents estanys i gaudint des de dalt de les vistes dels estany que trobarem de baixada.
Arribem fins l'estany de les Fonts, on trobem un pal amb cartells indicadors.
Aquí tornem avall seguint les marques grogues i els senyals del GR-7 doncs coincideixen els dos camins.
Al arribar a l'Estany Primer, deixem el Gr-7 i anem cap el refugi per tornar per la mateixa pista que hem fet de pujada.

Grau Roig.

Cartell indicador.

Estany de les Fonts

• Aig21 Jun 16, 2018

Took me 4:04 h / 1582 kcal / 9,27 km to finish this. Made as preparation for Comapedrosa the next day. In mid-June there still were large patches of snow which I tried to avoid. Scenery is fantastic starting about an hour from the start. A lot of water around - little streams generating meditation sounds. Went in Fivefingers which turns out to be bad idea - the track is wet, need to cross snow patches & Fivefingers generally let all the water in.