Photo ofEstanys de la Pera 2/2 - Pic de Perafita (100cims) i Pic de Monturull (100cims) des de refugi Estanys de la Pera 24-03-2019 Photo ofEstanys de la Pera 2/2 - Pic de Perafita (100cims) i Pic de Monturull (100cims) des de refugi Estanys de la Pera 24-03-2019 Photo ofEstanys de la Pera 2/2 - Pic de Perafita (100cims) i Pic de Monturull (100cims) des de refugi Estanys de la Pera 24-03-2019

March 27, 2019
March 2019

near Ràmio, Escaldes-Engordany (Andorra)

Ruta espectacular de la zona dels estanys de la Pera assolint el Pic de Perafita i el Pic de Monturull, un dels 100cims de la FEEC.

La ruta l'iniciem al refugi dels Estanys de la Pera, on hem passat la nit. Pujarem al coll de Sant Vicenç pel GR. Seguidament, pujarem al cim del Perafita que, amb una figura piramidal i esvelta, regne la vall.

Després de baixar al coll de Claror, per un corriolet sense problemes, decidim posar-nos els grampons per pujar la carena que ens permetrà arribar al cim del Monturull. La pujada no es complicada, però si cal parar atenció i clavar be els grampons. En algun punt el piolet s'agraeix mes per seguretat psicològica que real.

El cim del Monturull es arrodonit, però ens permet gaudir de magnifiques vistes de l'entorn, destacant la serra del Cadi.

Atenció, el camí de baixada nomes segueix camí fressat a l'inici, doncs un cop arribats a la neu, decidim baixar pel dret. Finalment, enlloc de baixar a sota del refugi (havíem d'anar a buscar material que havíem deixat) decidim creuar un bosquet i, passant pel mig dels dos llacs i, sense perdre altura, arribarem al refugi.

Finalment tornem al cotxe pel mateix camí de pujada.