Estanys de Circ de Pessons, Andorra

Photo ofEstanys de Circ de Pessons, Andorra Photo ofEstanys de Circ de Pessons, Andorra Photo ofEstanys de Circ de Pessons, Andorra

November 22, 2009
September 2009

near Pas de la Casa, Parròquia d'Encamp (Andorra)

El Paraigua, 20 de setembre de 2009

Itinerari de l'excursió:
Excursió apta per a tots els públics. L ‘itinerari de pujada i baixada es el mateix, de manera que tothom pot decidir fins on vol arribar.
Es tracta d’un circ amb una colla d’ estanys. El nostre pla inicial es arribar fins a l’ Estany de Meligar a 2430 m. Si ens donés temps podríem pujar fins el següent: l’ Estany de les Fonts ( 2482 m.)
Es surt de l’aparcament de baix de Grau Roig ( 2100 m.), que es a l’altra cantó del riu. Es puja per una pista d ‘esquí en direcció sud, fins que al mig del bosc el camí girà cap el sud-oest endinsant-se cap el bosc om hi ha una pujada sostinguda per dins del bosc, fins arribar al Estany Primer. ( 2274 m). Vista magnífica. Hi ha un Bar - Restaurant, encara que no sabem si estarà obert. Seguirem pujant en direcció al PIC de PESSONS (2864 m), seguint un rierol i passarem junt als estanys de Forcat, Rodó, etc. fins arribar a l’ Estany de Meligar.
Es tracta d’un paisatge alpí molt agradable que un cop superat l’ Estany Primer te pujades suaus. El paisatge es refrescant pels seus rierols i la verdor. El circ està tancat per els Pics de Montmalús, Ribuls, Pessons i Ensagents. A l’ horitzó es veu el Port de l’ Envalira.